FordRanger PHEV
Kjøp FordBedriftskundeVarebiler og pickuper

Ford Ranger PHEV

Nøkkelmeldinger: 

  • Ranger Plug-In Hybrid elektrifiserer Europas bestselgende pickup med full Ranger-sleping, nyttelast og offroad-evne, pluss oppgradert Pro Power Onboard for arbeid og lek utenfor nettet.

  • Helt ny driftsmodul leverer 690 Nm dreiemoment – ​​det meste av alle Ranger-modeller i produksjon – samt 279 HK, en målrettet EV-rekkevidde på over 45 km og full lading på under fire timer

  • Begrenset Stormtrak "launch edition" leder global lansering med eksklusiv styling, premium standard spesifikasjon og unike finisher.  

  • Den helt nye modellen vil bli produsert i Silverton, Sør-Afrika, sammen med andre Ranger-varianter for Europa. Første leveranser til kunder forventes fra våren 2025. 

 

 

Hva har dere annonsert?

Ford introduserer plug-in hybridteknologi til mellomstore lastebilsegmentet med sin første Ranger PHEV noensinne, og den globale debuten i Hannover viser den begrensede Stormtrak lanseringsutgaven

Hva er tidslinjene? Hvilke markeder vil være de første som får Ranger PHEV? 

Produksjonen skal starte i 2025, med første leveranse til kunder til våren. Ranger PHEV vil først være tilgjengelig for kunder i Europa, Australia, New Zealand, og det kan komme flere markeder senere. 

Hvor skal Ranger PHEV produseres?

Ranger PHEV vil bli produsert ved vårt Silverton-anlegg i Sør-Afrika.

Hvorfor lanseres en Ranger PHEV og ikke en BEV?

Ranger PHEV representerer det beste fra begge verdener, og kombinerer kjøreegenskaper med nullutslipp, samtidig som de beholder alle kjernefunksjonene for neste generasjons Ranger tauing, terreng og nyttelast som kundene våre forteller oss at de trenger for både arbeid og lek. Vi tror på å gi kundene «valgets kraft» når de går over til elektrifiserte kjøretøy.

Når kan kunder i Europa bestille Ranger PHEV? 

Ordrebøker for Ranger PHEV er nå åpne i Tyskland. Ordrebøker for Ranger PHEV i andre europeiske markeder skal etter planen åpnes i løpet av november, og vi vil bekrefte prisene for disse markedene på det tidspunktet. 

Hva er Ranger PHEV-drivlinjen?

Ranger PHEV kombinerer en 2,3-liters Ford EcoBoost bensinmotor med et elektrisk fremdriftssystem. En 75kW EV-motor er integrert som en del av den modulære hybridgirkassen, og gir ekstra dreiemoment for å øke ytelsen til sleping, lasting og kjøretøy.Avsnittsinnhold

Hva blir den rene EV-kjørerekkevidden og slepekapasiteten til Ranger PHEV?

Ranger PHEV vil levere over 45 km ren elektrisk kjørerekkevidde – den nøyaktige rekkevidden vil bli bekreftet om kort tid når den endelige homologeringstestingen er fullført. Den vil også ha en slepekapasitet på opptil 3500 kg i EV Auto, EV Later og EV Charge modus. 

Hvorfor valgte du en diesel drivlinje?

Ford EcoBoost-bensinmotoren på 2.3 liter med en elektrisk motor og oppladbar batteriteknologi er best egnet til å gi kundene nullutslippskjøring ved behov, i tillegg til de viktige offroad-, slepe- og nyttelastegenskapene til neste generasjons Ranger. 

Hvilke Pro Power Onboard-alternativer er tilgjengelige?

I Europa kan kundene velge Pro Power Onboard som et alternativ med to forskjellige utgangseffekter – 2,3 kW eller 6,9 kW. Kjøretøyet har tre strømuttak – to i lasteboksen og en i kupeen.  På 6,9 kW-versjonen kan 3,45 kW trekkes fra en enkelt lastebokskontakt eller totalt 6,9 kW på tvers av begge lastebokskontaktene; kabinuttakets effekt er begrenset til 2,3kW.

 

Hva er nyttelasten og slepekapasiteten til Ranger PHEV? 

Ranger PHEV-modeller vil tilby en nyttelast på opptil 1 tonn, og en slepekapasitet på opptil 3,5 tonn. 

 Reduserer batteripakken lastevolumet til pickup-planet?

Ranger PHEV har et lastekassegulv som er hevet med 31 mm for å pakke høyspenningsbatteriet, som har minimal innvirkning på det brukbare lastekasseområdet.

Hvilke modeller vil være tilgjengelige for Ranger PHEV? 

I Europa vil PHEV være tilgjengelig som XLT, Wildtrak, og under lanseringsperioden, den Stormtrak-utgaven

Har Ranger PHEV en høyere GVM?

Ranger PHEV har en GVM på 3500 kg, sammenlignet med 3350 kg for ICE Ranger, noe som gjenspeiler kjøretøyets høyere egenvekt.

Hva er batterikapasiteten til Ranger PHEV?

Ranger PHEV har en batterikapasitet på 11,8 kWh (brukbar).

Hva er CO2-fordelene med Ranger PHEV?

Ved vanlig daglig bruk, og hvis kunden lader kjøretøyet regelmessig, vil Ranger PHEV tilby betydelig CO2-reduksjon samtidig som den gir fleksibilitet for å møte kundenes krav. Vi vil dele mer nøyaktige detaljer når den endelige testingen er fullført. 

Vil Ranger PHEV ha forskjellige EV-kjøremoduser?

Ja. Ranger PHEV vil ha 4 EV-kjøremoduser 

  • EV Auto – Auto EV er standardmodus, og starter automatisk bensinmotoren når føreren krever full ytelse, eller høyvoltsbatteriets energi er tømt. Dette vil være et godt alternativ for normale forhold for mange kjørere, og for sleping og transport av last. Dette er den beste av begge verdener-modusen. 

  • EV Now – EV Now gir en helelektrisk kjøreopplevelse uten eksosutslipp i over 45 km, ved å hindre motorstart med mindre kjøreren ber om det. Dette vil være flott for stille starter tidlig om morgenen, eller for EU-byer der grønne soner er implementert. 

  • EV Later – EV Later gir sjåførene muligheten til å spare energien i høyspentbatteriet for senere bruk, for eksempel å kjøre inn i en miljøsone eller for camping eller arbeid 

  • EV Charge – EV Charge-modus øker ladingen til høyspentbatteriet fra bensinmotoren for å øke energilagringen. En flott modus for en sjåfør som har glemt å lade bilen, eller som trenger å fylle på batteriet for senere bruk gjennom dagen. 

Har Ranger PHEV alle de samme offroad- og ADAS-funksjonene som Ranger?

Ranger Plug-In Hybrid kommer også utstyrt med Rangers velprøvde firehjulsdrift (inkludert det nyeste e-4WD-systemet, overføringsboks med dobbel rekkevidde og bakre låsedifferensial), valgbare kjøremoduser og avanserte funksjoner for førersikkerhet og førerassistanse. Tillegget Pro Power on Board, en fotgjenger varsler for når den er i EV-modus 

Er Ranger PHEV kompatibel med det integrerte Ford Pro-tilbudet?

Ja, Ranger PHEV er nok et eksempel på vår tilkoblede og elektrifiserte Ford Pro-kjøretøyserie i Europa, og kundene vil dra nytte av Ford Pro-plattformen med programvare-, lade- og serviceløsninger for å forenkle overgangen til elektrifiserte kjøretøy. 

Vil Ranger PHEV bli tilbudt med spesifikke Ford Pro-ladeløsninger for å støtte opplading hjemme eller på arbeidsplassen?

Ford Pro har en rekke ladeløsninger for å støtte hjemme-, depot- eller offentlig lading som Ranger PHEV-kunder kan dra nytte av.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ford.no bruker informasjonskapsler og lignende teknologier på dette nettstedet for å forbedre nettopplevelsen din og for å vise deg skreddersydd reklame.

Du kan administrere informasjonskapsler når som helst på Administrer innstillinger for informasjonskapsler-siden, men dette kan begrense eller forhindre bruk av bestemte funksjoner på nettstedet.