Ford Electric Explorer kobler ikke til Android Auto feilsøking
Basert på tilkoblingstypen, prøv følgende feilsøkingstrinn:
Kablet tilkobling
- Sørg for å bruke en sertifisert ladekabel, helst den som fulgte med telefonen eller en sertifisert erstatning.
- Vent med å koble til telefonen til etter at kjøretøyet har startet. Det kan være tilkoblingsproblemer hvis telefonen er koblet til før kjøretøyet er på.
- Sørg for å bruke USB-porten foran. Android Auto fungerer ikke fra den bakre porten.
- Bekreft at Android Auto er aktivert på telefonen før du starter en tilkoblingsprosess.
- Bekreft at både USB-tilknytning og Bluetooth er slått på i telefoninnstillingene.
- Sørg for at Android Auto-appen er oppdatert.
Hvis du har gått gjennom alle trinnene ovenfor, prøv å starte telefonen på nytt og deretter prøve å koble til.
Trådløs tilkobling
- Sørg for at enheten din har Wi-Fi slått på.
- Fjern kjøretøyet fra enhetens Android Auto-innstillinger.
- Bekreft at Android Auto er aktivert på telefonen før du starter en tilkoblingsprosess.
- Bekreft at både USB-tilknytning og Bluetooth er slått på i telefoninnstillingene.
- Sørg for at Android Auto-appen er oppdatert.
Hvis du har gått gjennom alle trinnene ovenfor, prøv å starte telefonen på nytt.
Merk: Lollipop 5.0 eller høyere operativsystem kreves.
Hvis du fortsatt opplever de samme problemene, vennligst kontakt din lokale Ford-forhandler.