Kjøp FordBedriftskundeVarebiler og pickuper

Ford Electric Explorer kobler ikke til Android Auto feilsøking

Basert på tilkoblingstypen, prøv følgende feilsøkingstrinn:

Kablet tilkobling

  1. Sørg for å bruke en sertifisert ladekabel, helst den som fulgte med telefonen eller en sertifisert erstatning.
  2. Vent med å koble til telefonen til etter at kjøretøyet har startet. Det kan være tilkoblingsproblemer hvis telefonen er koblet til før kjøretøyet er på.
  3. Sørg for å bruke USB-porten foran. Android Auto fungerer ikke fra den bakre porten.
  4. Bekreft at Android Auto er aktivert på telefonen før du starter en tilkoblingsprosess.
  5. Bekreft at både USB-tilknytning og Bluetooth er slått på i telefoninnstillingene.
  6. Sørg for at Android Auto-appen er oppdatert.

Hvis du har gått gjennom alle trinnene ovenfor, prøv å starte telefonen på nytt og deretter prøve å koble til.

Trådløs tilkobling

  1. Sørg for at enheten din har Wi-Fi slått på.
  2. Fjern kjøretøyet fra enhetens Android Auto-innstillinger.
  3. Bekreft at Android Auto er aktivert på telefonen før du starter en tilkoblingsprosess.
  4. Bekreft at både USB-tilknytning og Bluetooth er slått på i telefoninnstillingene.
  5. Sørg for at Android Auto-appen er oppdatert.

Hvis du har gått gjennom alle trinnene ovenfor, prøv å starte telefonen på nytt.

Merk: Lollipop 5.0 eller høyere operativsystem kreves.

Hvis du fortsatt opplever de samme problemene, vennligst kontakt din lokale Ford-forhandler.

Ford.no bruker informasjonskapsler og lignende teknologier på dette nettstedet for å forbedre nettopplevelsen din og for å vise deg skreddersydd reklame.

Du kan administrere informasjonskapsler når som helst på Administrer innstillinger for informasjonskapsler-siden, men dette kan begrense eller forhindre bruk av bestemte funksjoner på nettstedet.