Kjøp FordBedriftskundeVarebiler og pickuper

Ford Helelektrisk Explorer

Nye helelektriske Explorer er den første i en imponerende lanseringsplan med 3 nye helelektriske personbiler i 2024, og den vil spille en avgjørende rolle i at Fords personbilserie blir helelektrisk innen 2030. Se vår Ford Explorer-nettside og se spørsmål og svar nedenfor med flere detaljer. Vi kan også holde deg digitalt oppdatert med informasjon slik den frigis når du registrerer deg her.

Oversikt 

Hvorfor kjøpe et elektrisk kjøretøy?

De viktigste grunnene til å kjøpe et helelektrisk kjøretøy:
• Null utslipp fra enderør mens du kjører
• Gøy å kjøre! Den nye, helelektriske Ford Explorer tilbyr øyeblikkelig dreiemoment og imponerende akselerasjon.
• Besparelser i daglige driftskostnader med minimale servicekrav og muligheten til å dra nytte av dynamiske energitariffer* for kostnadseffektiv hjemmelading.


*Hvor slike tariffer eksisterer og oppnådde besparelser kontra tilsvarende bensin-/dieselkjøretøy.

Hva er serieutvalget til den nye helelektriske Ford Explorer?

Serieoppstilling:

  • En enkelt seriesoppstilling bestående av to serier: Explorer (velges i RHD-markeder) og Explorer Premium
  • Samtlige serier har standardutstyr av høy kvalitet, herunder førersete med varme og massasje, intelligent adaptiv cruisekontroll og ryggekamera.
  • 1 ekstrautstyrspakke: Førerhjelp-pakke
  • Individuelle alternativer, herunder: 
    • Varmepumpe
    • Tilhengerfeste
    • Panoramatak (standard hos RHD Premium-serien, ekstrautstyr hos LHD Premium-serien)
    • 21" legeringsfelger
    • Ergonomiske seter
    • Allværsdekk
    • Tilrettelegging for hundegitter

EXPLORER (Select) – standardfunksjoner:

  • Manuell bakluke
  • Full LED-hovedlykter med automatisk fjern-/nærlys
  • Sensico® med stoffinnsats setebekledning
  • 19" lettmetallfelger
  • Elektrisk førersete med minne- og massasjefunksjon
  • Utforsk mer

 

EXPLORER Premium – standardfunksjoner:

  • Håndfri elektrisk bakluke
  • Matrix LED-hovedlykt
  • LED-miljøbelysning
  • Sensico® setebekledning
  • 20" lettmetallfelger
  • Beskyttelsesplater i fordøren
  • B&O™ Premium lydsystem 
  • Utforsk mer

Hvor vil den nye helelektriske Ford Explorer bli bygget?

Den nye helelektriske Ford Explorer er et europeisk designet produkt, produsert for det europeiske markedet og kundene der.
Den produseres i Europa, ved Ford Cologne elektrifiseringssenter i Tyskland. 

Hva vil den nye helelektriske Ford Explorer koste?

Finn ut mer her.

Hvilken garanti vil bli tilbudt for batteri og høyspenningssystemet på den nye helelektriske Ford Explorer?

Ford vil tilby en garanti på 8 år / 160 000 km (100 000 miles), slik at kundene kan føle seg helt trygge. Mer informasjon vil bli delt om garantien til den helt elektriske Ford Explorer og utvidede garantier nærmere bestillingsdatoen.
Finn ut mer om Ford-garantien her.

Hva er serviceintervallene for den nye helelektriske Ford Explorer?

Et helelektrisk kjøretøy (EV) krever mindre vedlikehold, ettersom det har færre bevegelige deler. For eksempel vil det ikke være nødvendig med jevnlige oljeskift. Dette betyr at kundene har potensial til å dra nytte av lavere vedlikeholdskostnader enn et kjøretøy med intern forbrenningsmotor (ICE). Det er hyggelig å vite at din Ford Explorer® er dekket med et 2 års serviceintervall og ubegrensede kilometer. 

Spesifikasjon 

Hva er størrelsen på den nye helelektriske Ford Explorer?

Den nye helelektriske Ford Explorer er en 5-seters mellomstor bil med en lengde på 4,47m og har opptil 450L* bagasjerom. Den er lite grann kortere enn Ford Kuga, men har lengre akselavstand og god plass i kupeen til deg og passasjerene dine.

Vil den nye helelektriske Ford Explorer være tilgjengelig i AWD eller FWD?

RWD- og AWD-varianter er tilgjengelige. 

Hvilke farger vil være tilgjengelige for den nye helelektriske Ford Explorer?

Vi kommer til å tilby nye helelektriske Ford Explorer i følgende utvendige farger:

  • Arctic Blue
  • Frozen White
  • Magnetic Grey
  • Agate Black
  • Lucid Red 
  • Blue my Mind

Hva slags lys har den nye helelektriske Ford Explorer?

Nye helelektriske Explorer vil ha en markant utvendig design og et innovativt, praktisk interiør.

Avansert lysteknologi er bare ett av flere markante trekk ved den utvendige designen:

  • LED-signaturkjørelys kombinert med LED-indikatorer som tennes automatisk idet kjøretøyet startes.
  • Blendingsfritt fjernlys tilpasser strålemønsteret for å minimere blending og sikre at omgivende belysning maksimeres (standard for Premium-serien).
  • Funksjonen for velkomst- og avskjedslys omfatter LED-lys på dørhåndtakene og logolamper i sidespeilene.

Er den nye helelektriske Ford Explorer manuell eller automatisk?

Kjøretøyet vil fungere på mye den samme måten som et automatisk kjøretøy. Det er ikke behov for en clutchpedal, så spesielt bykjøring er gjort enklere.
En av hovedfordelene med helelektrisk kraft er den forenklede overføringen. Girkassen med én hastighet sikrer en komfortabel kjøreopplevelse og enkelt vedlikehold.

Hva er akselerasjonstiden 0-100 km/t for den nye helelektriske Ford Explorer?

Den helelektriske Ford Explorer vil levere øyeblikkelig dreiemoment og imponerende akselerasjon på 0-100 km/t tid** 5,3 s (Extended Range, AWD) 

Hva er topphastigheten til den nye helelektriske Ford Explorer?

Maksimal hastighet er opptil 180 km/t, avhengig av valg av drivlinje.

Hva er MegaConsole? Hvordan er bagasjeplassen i den nye helelektriske Ford Explorer?

MegaConsole er et 17 liter stort rom under armlenet som gir plass til f.eks. en 15" bærbar datamaskin pluss en 1,5 liters vannflaske. En skillevegg gjør det mulig å innrette rommet etter ønske. Midtkonsollen omfatter et medieoppbevaringsrom med to USB-C-porter til forsetene og to til baksetet, samt trådløs lading for smarttelefon.

Hva er størrelsen på interiørskjermen til den nye helelektriske Ford Explorer?

Den er 14,6'' tilgjengelig som standard på alle Ford Explorer og en av de største skjermene som for tiden er tilgjengelige på markedet for helelektriske personbiler. SYNC® Move har Fords nyeste informasjons- og underholdningssystem og berøringsskjermen kan justeres fra en vertikal posisjon til en lavere posisjon og i mellom for å passe hver kundes preferanser, inkludert muligheten til å flytte skjermen ut av direkte sollys.

Hva er takbelastningen for den nye helelektriske Ford Explorer?

Nye helelektriske Explorer er laget for å tåle taklast opptil 75 kg.

Hva er slepekapasiteten til den nye helelektriske Ford Explorer?

Slepekapasiteten til den nye helelektriske Ford Explorer er opptil 1000 kg for RWD og 1200 kg for AWD (bremset, 12 % grad).***

Er den nye helelektriske Ford Explorer tilgjengelig med varmepumpe?

En varmepumpe er en effektiv måte å varme opp kupeen på, og tilbys som ekstrautstyr til Explorer og Explorer Premium. Den fungerer motsatt av et tradisjonelt AC-system ved å trekke inn energi (varme) fra rundt kjøretøyet, og kondensere denne energien til bruk inni kjøretøyet. Varmepumper er av større nytte i kaldere klima.
De fungerer på samme måte som et klimaanlegg og kan varme opp og kjøle ned kupeen, bruke mindre energi fra batteriet og bevare større rekkevidde for kjøring.

Egenskaper

Hva er de viktigste interiøregenskapene til den nye helelektriske Ford Explorer?

Nye Explorer har sporty, komfortable seter av høy kvalitet med innebygd nakkestøtte, og et høydejusterbart ratt for bedre knekomfort.

Materialene og fargene som er brukt i kupeen, skaper en innbydende atmosfære med en moderne kvalitetslook.

Nye helelektriske Explorer byr på en elegant innvendig design med innovative, praktiske komponenter.

  • SYNC® Move: 14,6" bevegelig berøringsskjerm som kan brukes av både fører og passasjer – under kjøring og mens bilen står parkert. Den gir tilgang til funksjonell, intuitiv teknologi via en et brukervennlig grensesnitt. Den bevegelige berøringsskjermen tilbyr maksimal skjermutnyttelse på den store skjermen og trådløs telefonspeiling som støtter Android Auto og Apple CarPlay og tilkoblet navigasjon.
    Merk: Dette forutsetter aktivering av modem/abonnement via FordPass for Tilkoblet navigasjon
  • Min private låseboks: Personlige eiendeler kan oppbevares trygt i et skjult rom bak SYNC® Move-skjermen. En elektronisk bryter gir ekstra trygghet ved å låse skjermen når den vippes i 30° og kjøretøyet er låst.
  • MegaConsole: Denne oppbevaringsplassen på hele 17 liter har rom til både en håndveske og en bærbar datamaskin, slik at kupeen holdes ren og ryddig.

Andre sentrale funksjoner er:

  • Lydsystem med 7 høyttalere, (10 premiumhøyttalere med B&O premiumlyd), som inkluderer en midthøyttaler montert som en stilisert funksjon i dashbordet (lydplanke).
  • Medieoppbevaring med plass til to store smarttelefoner, to USB-C-porter og trådløs telefonlading (for kompatible smarttelefoner).
  • MegaConsole: Rom under armlenet, utstyrt med skillevegg for allsidig og fleksibel bruk.
  • Bagasjeromsplassen på opptil 450 liter kan utvides til 1422 liter ved å felle ned setene på rad.
  • Lasteromsgulvet har to posisjoner, og gir kunden mulighet til å skape et skjult oppbevaringsrom når gulvet er i hevet posisjon. Gulvposisjonene gjør det mulig å maksimere enten volumet eller arealet til last.

Hvilke teknologier har den nye helelektriske Ford Explorer?

Nye helelektriske Ford Explorer innbefatter følgende kjerneteknologier:

  • SYNC® Move – 14,6" bevegelig berøringsskjerm
    • Den innebygde 14,6" SYNC Move-berøringsskjermen i MegaConsole kan posisjoneres fritt etter ønske.
    • Finn ut mer
    • Den manuelle justeringskontrollen er nøye designet for å muliggjøre raskere og stillere justering under kjøring og mens kjøretøyet står parkert.
  • 5,3" digital instrumentgruppe
    • Den 5,3-tommers digitale instrumentgruppen viser viktig informasjon som hastighet, navigasjonsanvisninger, batteriladestatus, energibruk, visuelle advarsler og skjermer for førerhjelpsystemet uten å måtte se på SYNC® Move-berøringsskjermen.[‡]
  • MegaConsole
    • Intelligent designet midtkonsoll under armlenet med en oppbevaringsplass på hele 17 liter.
    • Finn ut mer om interiøret.
  • Filsentrering med Filskiftehjelp
    • Denne nye funksjonen, som finnes i ekstrautstyrspakken for førerhjelp, gjør systemet enda bedre i stand til å hjelpe føreren å holde kjøretøyet innenfor filen på motorveier.
    • Funksjonen yter i tillegg assistanse ved forbikjøringer.
    • Finn ut mer om teknologien.

Hva slags sjåførassistanseteknologier vil den nye helelektriske Ford Explorer ha?

Nye helelektriske Explorer vil være utstyrt med en rekke avanserte førerhjelpteknologier

Ekstrautstyrspakken for førerhjelp innbefatter følgende tilleggsfunksjoner:

Hva slags tilkoblingsfunksjoner har den nye helelektriske Ford Explorer?

Den smarte siden av Explorer er enkel å bruke. Med modemet aktivert og smarttelefon tilkoblet tilbys kundene en "Alltid på nett"-opplevelse.

Funksjonene inkluderer:

  • EV-turplanlegging om bord
  • Søk etter ladestasjoner i navigasjonssystemet
  • Ladeplanlegging om bord
  • Trådløs Apple CarPlay/Android Auto 
  • Dynamisk lading vil være tilgjengelig i utvalgte markeder, slik at våre kunder kan koble seg til strømleverandører som tilbyr spesialiserte elbil-tariffer for billigere og mer bærekraftig hjemmelading. 

Hva er lydsystemet til den nye helelektriske Ford Explorer?

Et lydsystem med 7 høyttalere med en midthøyttaler designet som et synlig 3D-skulpturert element (lydplanke) for å sikre skarp og klar lyd for eventyr på den åpne veien. B&O™ er standard på Explorer Premium (10 premium høyttalere, inkl. subwoofer).  †

Hvilke kjøreteknologier vil bli tilbudt på den nye helelektriske Ford Explorer?

Den nye helelektriske Ford Explorer tilbyr eksisterende Ford-teknologier**, inkludert:

  • Blindsoneovervåkning med Kryssende trafikk advarsel (CTA) med Aktiv bremsing og Utstigningsvarsel
    • BLIS bruker radarfølere for å fanget opp når et kjøretøy beveger seg inn blindsonen på siden av kjøretøyet.
  • Kryssende trafikk advarsel (CTA)
    • Det benyttes her følere for å forbedre sikkerheten ved rygging ut av parkeringsplasser der sikten kan være begrenset av parkerte kjøretøy eller andre hindringer på begge sider.
  • Utstigningsvarsel
    • Gir visuelle og hørbare alarmer til andre trafikanter og personene i kjøretøyet når kjøretøyet står parkert og systemet registrerer en risiko for at døren treffer noen eller blir slått borti noe når den åpnes. På den måten ivaretas både kundens sikkerhet og sikkerheten til medtrafikanter.
  • Føreradvarsel-system
    • Basert på styreoppførsel, varsler systemet sjåføren hvis det identifiserer uregelmessige atferdsmønstre, og minner dem om å ta en pause.
  • Trafikkskiltgjenkjenning
    • Trafikkskilt lenger fremme registreres ved hjelp av et forovervendt kamera, og vises tydelig for føreren.
  • Varsel om feil vei
    • Et forovervendt kamera, navigasjonsdata og Fords teknologi for trafikkskiltgjenkjenning brukes til å registrere hvis føreren kjører feil vei på en avkjøringsrampe fra en motorvei.
  • Intelligent adaptiv cruisecontroll (iACC)[‡]
    • Når denne funksjonen er aktivert, vil iACC automatisk tilpasse seg fartsgrensene som er registrert av forkameraet eller angitt i navigasjonsdataene, og bevarer en forhåndsinnstilt avstand til kjøretøyet foran. Hvis nødvendig kan den også stanse kjøretøyet. Når det er fri bane igjen, vil systemet på nytt akselerere til innstilt hastighet.
    • Antikollisjonssystem registrerer kjøretøy, motorsykler eller fotgjengere på veien foran og de som kan krysse foran kjøretøyet. I kritiske situasjoner utløses hørbare og visuelle advarsler. Hvis føreren ikke reagerer på disse, vil systemet automatisk aktivere bremsene.
    • Nødstyrehjelp (ESA) er et system som hjelper sjåføren med å styre tilstrekkelig samtidig som kjøretøyet holdes stabilt for å omgå en fare.
  • Filholderassistent oppdager malte filmarkører samt veikanter på veien for å forhindre at kjøretøyet sklir ut av kjørefelt. Systemet kan forsiktig styre kjøretøyet tilbake i filen for å unngå en trafikkfarlig situasjon. Filskiftevarsel gir et varsel som advarer føreren ved å vibrere rattet hvis de styrer ut av kjørefeltet. 
  • Bremsing etter kollisjon
    • Denne funksjonen registrerer automatisk når kjøretøyet har vært innblandet i en kollisjon, og holder bremsene aktivert etter sammenstøtet for å unngå at det triller videre og forårsaker en ny ulykke.
  • Ryggekamera
    • Dette gjør det enkelt å se hva som befinner seg bak kjøretøyet under rygging, og bidrar til enklere, tryggere og mindre stressende manøvrering.
  • Fremre og bakre parkeringshjelp med bremsehjelp
    • Denne funksjonen gjør det enklere å parkere på steder der det er trangt om plassen eller mye trafikk, og kan aktivere bremsene hvis det registreres en hindring i veien.

Hvilke kjøreteknologier vil bli tilbudt på førerassistansepakken i den nye helelektriske Ford Explorer?

Kjøreteknologi (3) tilgjengelig på både Select og Premium

  • 360-graders kamera: Kameraene foran, på siden og bak på kjøretøyet er kombinert for å muliggjøre en rekke sanntidsvisninger som hjelper føreren ved parkering og manøvrering av kjøretøyet.
  • Håndfri elektrisk bakluke: (Kun Self-serien, standard på Premium) Praktisk og enkel å betjene. 
  • Parkeringshjelp (med 12 ultralydfølere): Styrer bremsene, kraften og retningen når du foretar vinkelrett og parallell parkering.
  • I den nye Filsentrering-funksjonen med Filskiftehjelp kombineres følgende teknologier:
    • Filsentrering: En forlengelse av den intelligente adaptive cruisekontrollen (iACC). Denne gir kontinuerlig styrestøtte og bruker automatiske styresignaler for å holde kjøretøyet midt i filen.
    • Filskiftehjelp: Systemet er laget for å assistere føreren ved filskift på motorvei. Systemet gir konkret styrehjelp når føreren ønsker å skifte fil. Det kan aktiveres med retningslysknappen, og vil overvåke trafikken som nærmer seg bakfra, før filskiftet initieres.

Lading og rekkevidde

Hvordan lader jeg min nye helelektriske Ford Explorer?

Explorer-kunder kan velge å lade hjemme eller via offentlige ladestasjoner. 

Hva er de offentlige ladealternativene for den nye helelektriske Ford Explorer?

Ford BlueOval™ Charge Network er vår kundes mobilitetspartner for elektriske kjøretøy (EV). BlueOval™ Charge Network er integrert i FordPass-appen og kjøretøyets HMI, noe som kunden tilgang til et stort antall offentlige ladepunkter over hele Europa, uavhengig av operatør eller merke. Dette frigjør kunden fra behovet for forhåndsplanlegging eller å måtte registrere seg hos flere ladenettoperatører, noe som bidrar til å redusere all bekymring og sikrer at de får en positiv kjøreopplevelse.

Over 2 000 ladepunktoperatører (CPOer) over hele Europa gir tilgang til over 600 000 AC- og DC-ladepunkter. BlueOval™ Charge Network samler disse til ett enkelt sted for enkel og praktisk tilgang og betaling. Alt er tilgjengelig via FordPass-appen, BlueOval™ RFID-kortet eller Plug & Charge. BlueOval™ Charge Network inkluderer flere høyeffektladestasjoner som drives av IONITY, BP, EnbW, Total Energies, Iberdrola og mange andre CPO-er. 

Et spesielt fokus for BlueOval™ Charge Network ligger på IONITY, et ledende høyeffekts ladenettverk med representasjon i 24 europeiske land. Det er et fellesforetak med nøkkelaksjonærer som inkluderer Ford og andre ledende kjøretøyprodusenter. IONITYs brukervennlige ladestasjoner tilbyr kunden bekvemmeligheten av flere ladepunkter per plassering, noe som muliggjør rask, effektiv lading av flere kjøretøy samtidig og høykvalitets hurtigladestasjoner. IONITY er spesielt kjent for å drive ladestasjoner blant motorveier og store autoruter. 

Hva er Plug & Charge? 

Plug & Charge er en nyskapende funksjon som gir deg rask, sømløs lading. Du kobler ganske enkelt til det elektriske kjøretøyet (EV) på en offentlig ladestasjon som er en del av programmet, lader kjøretøyet og fortsetter reisen. Du trenger ikke å få tilgang til en app eller bruke et betalings- eller RFID-kort. Når BlueOval™ Charge Network er aktivert i FordPass, er Plug & Charge automatisk aktivert for alle kompatible ladere. 

Plug & Charge gir deg en eksepsjonelt praktisk måte å lade elbilen din på deltakende steder. Funksjonen sparer deg for tid gjennom en trygt administrert autentiserings- og betalingsprosess – BlueOval™ Charge Network.

Ford er forpliktet til å tilby deg en enestående offentlig ladeopplevelse. Din Ford-forhandler kan forklare alle funksjonene til Plug & Charge og hjelper deg med å registrere deg i BlueOval™ Charge Network og aktivere Plug & Charge-funksjonen. 

Plug & Charge vil være tilgjengelig for Explorer-førere senere i 2024. 

Hva er alternativene for hjemmelading for den nye helelektriske Ford Explorer?

Nye helelektriske Ford Explorer vil som standard være utstyrt med en modus 3 AC-ladekabel som gjør det enkelt å lade kjøretøyet hjemme, på jobb eller ved en offentlig ladestasjon.

  • Din elektriske Ford Explorer® leveres med en Mode 3-ladekabel for bruk på alle AC-ladepunkter. Superraske DC-ladepunkter leverer sin egen kabel for å gjøre reisen enda enklere.
  • Invester i en dedikert EV-hjemmelader for den raskeste måten å lade hjemme. Du kan til og med la Explorer® være koblet til over natten.
  • Den valgfrie Mode 2-ladekabelen kan lade Explorer fra en hvilken som helst 230V stikkontakt(5). Best lagret for sporadisk bruk.
  • Combined Charging System (CCS) er i stand til å lade kjøretøyets batteri ved høyeffekts DC hurtigladestasjoner fra 10 % til 80 % på omtrent 26 minutter.[‡]

Vil en Ford Connected Wallbox eller tilsvarende støtte lading hjemme for min nye helelektriske Ford Explorer?

Ja, din nåværende Ford Connected Wallbox vil støtte den helelektriske Explorer. Hvis du ikke har en elbil hjemmelader hjemme allerede, samarbeider Ford med anbefalte installatører av elbil hjemmeladere i utvalgte markeder, noe som gjør det enkelt for våre kunder å komme i gang med billig og enkel lading hjemme.

Hva er Fords planer for veggmonterte ladestasjoner for den nye helelektriske Ford Explorer?

Ford samarbeider med en rekke av leverandørene av installasjonstjenester i Europa, for å tilby kundene et bredt spekter av kvalitetstjenester knyttet til lading hjemme.  
Ford vil henvise kundene til disse samarbeidspartnerne, slik at de kan velge mellom ulike Wallbox-modeller ut fra hva de trenger. 

Hvordan kan jeg spare penger når jeg lader hjemme?  

De tekniske egenskapene til helektriske Explorer muliggjør bruk av spesialiserte tariffer for elektriske kjøretøy for å optimalisere hjemmelading. I utvalgte markeder samarbeider Ford med strømleverandører som tilbyr tariffer som er optimalisert for å være mer bærekraftige og mer kostnadseffektive for kunden, ved å planlegge lading når strømmen er billigst. 

Vil den nye helelektriske Explorer ha toveis lading ved lansering? 

Vårt mål er at kundene skal dra nytte av toveis lading (BiDi)[‡‡] så snart som mulig.

Hva er rekkevidden til den nye helelektriske Explorer?

Ford Explorer kan nå opp til en imponerende maksimal rekkevidde på opptil 602 km [†] på Extended Range RWD. Batteri med standard rekkevidde kommer sent i 2024.

Hvordan påvirkes rekkevidden på den nye helelektriske Ford Explorer?

Rekkevidden maksimeres gjennom f.eks. effektive dekk, omfattende aerodynamisk optimalisering inkludert hjul, et heldekket understell, spesialdesignede luftgardinventiler.
Flere ytre elementer påvirker rekkeviddens ytelse, spesielt inkludert vær, omgivelsestemperatur, kjøreatferd, kjøreprofil, kjøretøyets tilstand, alder og tilstand og temperatur på litium-ion-batteriet.[†]

Påvirker lastevekten eller klimaet rekkevidden til den nye helelektriske Ford Explorer?

Flere faktorer kan påvirke rekkevidden til ethvert kjøretøy, for eksempel rask kjøring, ekstreme varme eller kalde værforhold, bruk av oppvarming og klimaanlegg, høy nyttelast og motvind, vedlikehold av kjøretøy, litium-ion-batteriets alder og helsetilstand. [†]  

Hva er den forventede effektiviteten til den nye helelektriske Ford Explorer?  

Ford Explorer Extended Range RWD har et strømforbruk mellom 13,9 og 16,6 kw/100 km (WLTP-testresultater) avhengig av serie og valg av drivlinje. 

Hvordan samarbeider Ford med energileverandører og bidrar til å redusere kostnadene for Explorer EV?

I tillegg til å tilby deg de mest spennende og innovative elbilene på markedet gjennom en Ford-godkjent energileverandør,(8), kan du dra nytte av en «one-stop» energitariff som bidrar til å redusere driftskostnadene ytterligere, sammenlignet med et kjøretøy med forbrenningsmotor. Ford har gjort alt arbeidet med å skaffe en optimal energiløsning for dine behov. 

Vi har grundig evaluert den godkjente energileverandøren for å tilby deg en smart tjeneste. Denne smarte teknologien kan spare deg for penger ved å foretrekke lading til de mest konkurransedyktige hjemmeladeprisene. 

Vårt oppdrag er å strømlinjeforme prosessen ved å identifisere den optimale ladeløsningen for deg, slik at du får en enestående, problemfri eierskapsopplevelse. 

Hva kommer så?
 

Hva er Fords fremtidige planer for all-elektriske personbiler?

Nye helelektriske Explorer er den første av i alt 3 nye helelektriske PV-er som skal lanseres i 2024, og vil spille en avgjørende rolle i elektrifiseringen av Fords passasjerkjøretøysortiment innen 2030.

Tilleggsinformasjon

Avsløring av elektrisk Explorer


Fords politikk er kontinuerlig produktutvikling. Vi forbeholder oss retten til å endre spesifikasjoner, farger på modellene og elementene som er illustrert og beskrevet på denne nettsiden når som helst.

Ansvarsfraskrivelser:

*Last og lastekapasitet begrenset av vekt og vektfordeling. Uten lastegulv på Explorer [Select]-serien.
**Data for Ford Explorer Extended Range AWD. Ford-måltestdata basert på testmetodikk ved bruk av 1-ft rullende start, dvs. fra en rullende start.
***Når riktig utstyrt. Maks. tauing varierer basert på last, kjøretøykonfigurasjon, tilbehør og antall passasjerer. Oppgitte slepegrenser representerer den maksimale slepeevnen til kjøretøyet ved brutto kjøretøymasse for å starte på nytt i en 12 prosent stigning ved havnivå. Ytelsen og økonomien til alle modellene vil bli redusert når de brukes til sleping. Angitt figur refererer til Extended Range AWD.
(1) Førerassistentfunksjoner er tilleggsfunksjoner og erstatter ikke førerens oppmerksomhet, dømmekraft og behov for å kontrollere kjøretøyet. Filskiftehjelp fungerer sammen med iACC, og filsentrering ved hastigheter over 90 km/t. Skal brukes på to kjørebaner og motorveier. En del av den valgfrie førerhjelppakken
(2) Førerhjelpfunksjoner er tilleggsfunksjoner og erstatter ikke førerens oppmerksomhet, dømmekraft og behov for å kontrollere kjøretøyet.
(3) Førerhjelpfunksjoner er tilleggsfunksjoner og erstatter ikke førerens oppmerksomhet, dømmekraft og behov for å kontrollere kjøretøyet. En del av den valgfrie førerhjelppakken
(4) Elektrisk håndfri bakluke, standard på Premium-serien, tilgjengelig som en del av førerhjelppakken på Explorer [Select]-serien
(5 ) Vi anbefaler at en standard stikkontakt kontrolleres av en kvalifisert elektriker i henhold til lokale krav.
(6) Tilgjengelig som standard på Premium-serien.

[†] Basert på full lading av 602 km med Explorer [Select] med Extended Range batteri, uten tilleggsutstyr. Estimert rekkevidde ved bruk av Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Tallene som vises er for sammenlignbarhetsformål og skal kun sammenlignes med andre kjøretøy som er testet etter samme tekniske prosedyrer. Faktisk rekkevidde varierer med forhold som eksterne elementer som temperatur, kjøreatferd, ruteprofil, kjøretøyvedlikehold og litium-ion-batteriets alder og tilstand. 602 km [mile] WLTP total rekkevidde reflekterer en kombinert kjøresyklus og 470 km [mile] WLTP ekstra høy rekkevidde reflekterer motorveikjøring – begge testene utføres under kontrollerte forhold med en omgivelsestemperatur på 23 grader Celsius og uten klima eller elektrisk belastning.
(7) Vi anbefaler at en standard stikkontakt kontrolleres av en kvalifisert elektriker i henhold til lokale krav.
(8) Ford-godkjente energileverandører kun for privatkunder
[‡] For hjemmelading kan en EV-hjemmelader lade opptil 73 km [miles] med kjørerekkevidde hver time og fullføre en full lading over natten. Mens høyeffekt DC (>200kW) offentlige ladere, som IONITY, kan levere opptil 189 km [miles] med kjøring på ca. 10 minutter/ 10 %-80 % på 26 minutter. Oppgitte tall er basert på Explorer [Select]-modell med batteri med utvidet rekkevidde og AWD. Faktiske ladetider og ladehastigheter varierer avhengig av typen hjemme- eller offentlig ladestasjon som brukes, så vel som andre faktorer (inkludert vær, omgivelsestemperatur, kjøreatferd, kjøreprofil, kjøretøyets tilstand, litium-ion-batteriets alder, tilstand, og temperatur).
[‡‡] Toveis strømoverføring gjør at kjøretøyet ikke bare kan hente energi til lading, men også levere strøm tilbake til hjemmet eller nettet. Dette gir en potensiell mulighet til å øke energieffektiviteten og redusere strømkostnadene. Det er vår forventning at Explorer-kunder vil kunne dra nytte av toveis strømoverføring når et passende system er utviklet. Vi fortsetter å samarbeide med partnere mot dette målet.

Ford.no bruker informasjonskapsler og lignende teknologier på dette nettstedet for å forbedre nettopplevelsen din og for å vise deg skreddersydd reklame.

Du kan administrere informasjonskapsler når som helst på Administrer innstillinger for informasjonskapsler-siden, men dette kan begrense eller forhindre bruk av bestemte funksjoner på nettstedet.