Helelektriske Ford Explorer
Kjøp FordBedriftskundeVarebiler og pickuper

Ford Electric Explorer

Nye helelektriske Explorer er den første i en spennende lanseringsplan med tre nye helelektriske personbiler i 2024. Denne modellen vil spille en viktig rolle i at Ford’s personbilserie blir helelektrisk innen 2030. Besøk vår nettside dedikert til Ford Explorer for å finne en detaljert seksjon med ofte stilte spørsmål. Vi tilbyr også muligheten til å holde deg oppdatert digitalt med de nyeste nyhetene etter hvert som bilene blir tilgjengelige. Registrer deg på vår nettside for å motta disse oppdateringene! 

Oversikt 

Hvorfor kjøpe en elektrisk bil?

Det finnes mange gode grunner til å velge en helelektrisk bil. Først og fremst slipper du unna utslipp fra bilen. I tillegg kan du spare penger på daglige driftskostnader fordi servicebehovet er minimalt. Hvis du kan bruke varierende strømpriser for hjemmelading, kan du spare enda mer penger sammenlignet med å kjøre en bensin- eller dieselbil.

Hvilke serier er tilgjengelige for nye Helelektriske Explorer?

Helelektriske Explorer kommer i to serier: Explorer og Explorer Premium
Begge har standardutstyr av høy kvalitet, herunder førersete med varme, massasje, intelligent adaptiv cruisekontroll og ryggekamera.

Helelektriske Explorer kommer i to serier: Explorer og Explorer Premium

Tilleggsutstyr tilbys gjennom førerhjelp-pakken, der det også er mulig å velge individuelle tilvalg som:

•    Varmepumpe
•    Tilhengerfeste
•    Panoramatak (Tilgjengelig som ekstrautstyr på Premium)
•    21" Alufelger 
•    Tilrettelegging for hundegitter

Dette gir deg muligheten til å tilpasse bilen etter egne behov og preferanser.

EXPLORER Standardfunksjoner:

•    Manuell bakluke
•    Full LED-hovedlykter med automatisk fjern-/nærlys
•    Sensico® med stoffinnsats setebekledning
•    19" lettmetallfelger
•    Elektrisk førersete med minne- og massasjefunksjon

Utforsk mer

 

EXPLORER PREMIUM – standardfunksjoner:

•    Håndfri elektrisk bakluke
•    Matrix LED-hovedlykt
•    LED-miljøbelysning
•    Sensico® setebekledning
•    20" lettmetallfelger. 
•    Beskyttelsesplater i fordøren
•    B&O™ Premium lydsystem 

Utforsk mer

Hvor vil den nye helelektriske Ford Explorer bli bygget?

Nye helelektriske Explorer er spesielt designet for det europeiske markedet og tilpasses europeiske kunders behov. Produksjonen foregår i Europa, nærmere bestemt ved Ford elektrifiseringssenter i Köln, Tyskland. 

Hva vil den nye helelektriske Ford Explorer koste?

Prisen på nye helelektriske Explorer avhenger av hvilken modellserie og tilleggsutstyr du velger. For mer informasjon besøk vår produktside, der vil du kunne finne informasjon om priser og kan utforske de ulike alternativene som passer dine behov. Siste oppdaterte pris finner du i vår konfigurator på Ford.no eller ved å kontakte din Ford forhandler

Les mer om bilen her.

Hvilken garanti vil bli tilbudt for batteri og høyspenningssystemet på den nye helelektriske Ford Explorer?


Ford vil tilby en garanti på 8 år / 160.000km, slik at kunder kan føle seg helt trygge. 

Hva er serviceintervallene for den nye helelektriske Ford Explorer?

Helelektriske Explorer krever generelt mindre vedlikehold enn biler med forbrenningsmotor fordi den har færre bevegelige deler. Dette kan bety lavere vedlikeholdskostnader for deg som eier. Det er også verdt å mekre seg at helelektriske Explorer har et serviceintervall på to år uten begrensning på antall kjørte kilometer, som igjen gir deg ekstra trygghet for deg som bileier. 

Spesifikasjon 

Hva er størrelsen på nye helelektriske Ford Explorer?

Nye helelektriske Explorer er en mellomstor, 5-seters bil som måler 4,47 meter i lengde og tilbyr opptil 450 liter bagasjeplass. Selv om den er litt kortere enn Ford Kuga, har den en lengre akselavstand som gir god plass i kupeen, både for deg og passasjerer. 

Vil den nye helelektriske Ford Explorer være tilgjengelig i AWD eller FWD?

Helelektriske Explorer er tilgjengelig i både (bakhjulsdrift) RWD- og (firehjulsdrift) AWD. 

Hvilke farger vil være tilgjengelige for den nye helelektriske Ford Explorer?

Nye helelektriske Explorer vil være tilgjengelig i et utvalg av attraktive utvendige farger. Du kan velge mellom følgende farger:

•    Artic Blue
•    Frozen White
•    Magnetic Grey
•    Agate Black
•    Lucid Red
•    Blue My Mind

Hva slags lys har den nye helelektriske Ford Explorer?

Helelektriske Explorer kombinerer et markant utvendig design med et innovativt og praktisk interiør. Bilen er utstyrt med avansert lysteknologi, inkludert LED-signaturkjørelys og LED-indikatorer som automatisk tennes når du starter bilen.                                           I tillegg har den blendingsfrie fjernlys som tilpasser strålemønsteret for å minimere blending og maksimere belysningen rundt deg, noe som er standard i Premium serien

En annen flott funksjon er velkomst- og avskjedslysene. Disse inkluderer LED-lys på dørhåndtakene og logolamper i sidespeilene, som gir en stilfull velkomst hver gang du nærmer deg bilen.

Er den nye helelektriske Explorer manuell eller automatisk?

Bilen vil fungere på mye av den samme måten som en automatisk bil. Det er ikke behov for en clutchpedal, så spesielt bykjøring er enklere. En av hovedfordelene med helelektrisk kraft er den forenklede overføringen. Girkassen med en hastighet sikrer en jevn og behagelig kjøreopplevelse med enkelt vedlikehold.

Hva er aksellerasjonstiden 0-100 km/t for den nye helelektriske Ford Explorer?

Helelektriske Explorer leverer øyeblikkelig dreiemoment og en imponerende akselerasjon på 0-100 km/t på 5,4 sekunder (Extended Range, AWD) 

Hva er topphastigheten til den nye helelektriske Ford Explorer?

Maksimal hastighet på helelektriske Explorer er opptil 180 km/t, avhengig av valg av drivlinje.

Hva er MegaConsole? Hvordan er bagasjeplassen i den nye helelektriske Ford Explorer?

MegaConsole er et 17 liters oppbevaringsrom under armlenet, hvor det er plass til for eksempel en 15-tommers bærbar datamaskin og en 1,5-liters vannflaske. En justerbar skillevegg lar deg tilpasse rommet etter dine behov, og midtkonsollen inkluderer også et medieoppbevaringsrom utstyrt med to USB-C porter for forsetene og to for baksetene, i tillegg til en trådløs ladeplate for smarttelefoner. 

Hva er størrelsen på interiørskjermen til den nye helelektriske Ford Explorer?

Interiørskjermen måler 14,6 tommer og tilbyr SYNC® Move, Ford nyeste informasjons- og underholdningssystem. Skjermen er justerbar og kan plasseres i alt fra en vertikal til en lavere posisjon, noe som lar hver enkelt bileier tilpasse visningen etter egne preferanser, inkludert å flytte skjermen bort fra direkte sollys.

Hva er tilgjengelig taklast for den nye helelektriske Ford Explorer?


Helelektriske Explorer er konstruert for å kunne tåle taklast opptil 75 kg. 

Hva er tilhengerkapasiteten til den nye helelektriske Ford Explorer?

Helelektriske Explorer har en slepekapasitet på opptil 1000 kg for modeller med bakhjulsdrift (RWD) og 1200 kg for modeller med firehjulsdrift (AWD).

Er den nye helelektriske Ford Explorer tilgjengelig med varmepumpe?

Varmepumpe tilbys som ekstrautstyr for både Explorer og Explorer Premium, og er en effektiv metode for å varme opp bilens kupé. I motsetning til tradisjonelle klimaanlegg, fungerer varmepumpen ved å trekke varmeenergi fra omgivelsene, kondensere denne og bytte den til å varme opp bilen. Det gjør at varmepumper er nyttige i kaldere klima. Det fungerer også som klimaanlegg og kan både varme og kjøpe ned kupéen, samtidig som de bruker mindre energi fra batteriet og dermed bidrar til å bevare lengre rekkevidde på batteriet. 

Egenskaper

Hva er de viktigste interiøregenskapene til den nye helelektriske Ford Explorer?

Nye helelektriske Explorer tilbyr sporty og komfortable seter av høy kvalitet med innebygd nakkestøtte, samt et høydejusterbart ratt som forbedrer kjørekomforten. Interiøret er innbydende og moderne, med nøye utvalgte materialer og farger som gir en følelse av kvalitet.

Bilen imponerer også med sin elegante innredning og innovative, praktiske løsninger. En viktig funksjon er SYNC® Move, en 14,6 tommer bevegelig berøringsskjerm tilgjengelig for både fører og passasjer. Den kan brukes både under kjøring og når bilen er parkert. Skjermen støtter trådløs speiling av telefon med Android Auto og Apple CarPlay, samt tilkoblet navigasjon, som krever aktivert modem/abonnement via FordPass.

Når det kommer til oppbevaring av personlige eiendeler, har helelektriske Explorer My Private Locker bak SYNC® Move-skjermen, sikret med en elektronisk bryter som låser skjermen ved 30 graders vinkel når bilen er låst. Bilen har også en MegaConsole, som er en oppbevaringsløsning på 17 liter. Den tilbyr plass til både håndvesker og bærbare datamaskiner, som bidrar til en ryddig kupe.

Det er også viktig å nevne bilens lydsystem som inkluderer 7 høyttalere. Med en oppgradering til 10 Premium høyttalere fra B&O for overlegen lydkvalitet, inkludert en midthøyttaler som lydplanke stilfullt integrert i dashbordet. Medieoppbevaringen rommer to store smarttelefoner og inkluderer to USB-C porter samt trådløs ladning for kompatible enheter.

Sist men ikke minst har man bagasjeplass. Der bilen tilbyr 450 liter plass som kan utvides til 1422 liter ved å felle ned setene. Lasteromgulvet har justerbare posisjoner som enten maksimerer volumet eller skaper et skjult oppbevaringsrom, avhengig av hva bileier ønsker og har behov for. 

Hvilke teknologier har den nye helelektriske Ford Explorer?

Nye helelektriske Explorer har flere smarte teknologier:

Den integrerte 14,6" SYNC® Move-berøringsskjermen i MegaConsole kan justeres etter eget ønske. Den manuelle justeringskontrollen er nøye designet for rask og stillegående justering, både under kjøring og når bilen står parkert

Den 5,3" digitale instrumentgruppen viser viktig informasjon som hastighet, navigasjonsanvisninger, batteriladestatus, energibruk, visuelle advarsler og skjermer for førerhjelpsystemet, uten at du trenger å se på SYNC® Move-berøringsskjermen.

MegaConsole er den intelligent designede midtkonsollen under armlenet som har en oppbevaringsplass på hele 17 liter.

Filsentrering med Filskiftehjelp, denne nye funksjonen er en del av førerhjelpspakken som hjelper fører med å holde bilen innenfor filen på motorveier og yter assistanse ved forbikjøringer.

Hva slags førerassistanseteknologier vil den nye helelektriske Ford Explorer ha?

Nye helelektriske Explorer vil være utstyrt med en rekke avanserte førerhjelpteknologier
Ekstrautstyrspakken for førerhjelp innbefatter følgende tilleggsfunksjoner:

Hva slags tilkoblingsfunksjoner har den nye helelektriske Ford Explorer?

Helelektriske Explorer tilbyr en rekke smarte og brukervennlige tilkoblingsfunksjoner. Når modemet er aktivert og smarttelefonen er tilkoblet, får du en «alltid på nett»- opplevelse, disse funksjonene inkluderer blant annet:

•    EV-turplanlegging 
•    Søk etter ladestasjoner i navigasjonssystemet
•    Ladeplanlegging om bord
•    Trådløs Apple Carplay/Android Auto

Dynamisk lading vil være tilgjengelig i utvalgte markeder, slik at kundene kan koble seg til strømleverandører som tilbyr smart og dynamisk lading for billigere og bærekraftig hjemmelading.

Hva er lydsystemet til den nye helelektriske Ford Explorer?

Helelektriske Explorer leveres med et imponerende lydsystem, bestående av 7 høyttalere og en midthøyttaler designet som en synlig 3D-skulpurert lydplanke for å sikre skarp og klar lyd under kjøring.

B&O™ lydanlegget er standard på Explorer Premium og inkluderer 10 premium høyttalere, inkludert en subwoofer. 

Hvilke kjøreteknologier vil bli tilbudt på den nye helelektriske Ford Explorer?

Helelektriske Explorer tilbyr en rekke avanserte kjøreteknologier** som forbedrer sikkerhet og kjøreopplevelsen betraktelig: 

  • Blindsoneovervåkning med kryssende trafikk advarsel (CTA) og utstigningsvarsel
    • BLIS: Bruker radarfølere for å oppdage biler som beveger seg inn i blindsonen på siden av bilen.
  • Kryssende trafikk advarsel (CTA)
    • Bruker følere for å forbedre sikkerheten ved rygging ut av parkeringsplasser der sikten kan være begrenset av parkerte biler eller andre hindringer på begge sider.
  • Utstigningsvarsel
    • Gir visuelle hørbare alarmer til andre trafikanter og personene i bilen når bilen står parkert og systemet registrer risiko for at døren treffer noen eller ved åpning. Dette er med på ivareta sikkerheten til både bileier og andre trafikanter.
  • Føreroppmerksomhetsovervåkning
    • Basert på sjåførens rattutslag, varsler systemet sjåføren hvis det identifiserer uregelmessige atferdsmønstre, og minner fører om å ta en pause. 
  • Trafikkskiltgjenkjenning
    • Trafikkskilt lenger fremme registreres ved hjelp av et forovervendt kamera, og vises tydelig for føreren.
  • Varsel om feil vei
    • Et forovervendt kamera, navigasjonsdata og Ford’s teknologi for trafikkskiltgjenkjenning brukes til å registrere hvis føreren kjører feil vei på en avkjøringsrampe fra en motorvei.
  • Intelligent adaptiv cruisecontroll (iACC)[‡]
    • : Når denne funksjonen er aktivert, vil iACC automatisk tilpasse seg fartsgrensene som er registrert av kameraet eller angitt i navigasjonsdataene, og bevarer en forhåndsinnstilt avstand til bilen foran. Hvis nødvendig kan den også stanse bilen. Når det er fri bane igjen, vil systemet på nytt akselerere til innstilt hastighet
    • Nødstyrehjelp (ESA) : Et system som hjelper sjåføren med å styre tilstrekkelig samtidig som bilen holdes stabilt for å unngå fare. 
  • Filholderassistent: Filskifteassistent oppdager veimarkeringer samt veikanter på veiene for å hindre at bilen sklir ut av kjørefeltet. Systemet kan forsiktig styre bilen tilbake i filen for å unngå en trafikkfarlig situasjon. Filskiftevarsel gir et varsel som advarer føreren ved å vibrere rattet hvis de styrer ut av kjørefeltet.
  • Bremsing etter kollisjon
    • Denne funksjonen registrerer automatisk når bilen har vært involvert i en kollisjon, og holder bremsene aktivert etter sammenstøtet for å unngå at det triller videre og forårsaker en ny ulykke. 
  • Ryggekamera
    • Gjør det enkelt å se hva som befinner seg bak bilen under rygging, og bidrar til enklere, tryggere og mindre stressende manøvrering. 
  • Fremre og bakre parkeringshjelp med bremsehjelp
    • Denne funksjonen gjør det enklere å parkere steder der det er trangt eller om det er mye trafikk, og kan aktivere bremsene hvis det registreres en hindring i veien. 

Den nye helelektriske Explorer er designet for å gi en trygg og komfortabel kjøreopplevelse ved hjelp av disse avanserte teknologiene som hjelper føreren i ulike kjøresituasjoner. 

Hvilke teknologier er i førerassistansepakken i den nye helelektriske Ford Explorer?

Hvordan lader jeg min nye helelektriske Ford Explorer?

Lading og rekkevidde

Hvordan lader jeg min nye helelektriske Ford Explorer?

Explorer eiere kan velge å lade hjemme eller via offentlige ladestasjoner.

Hva er de offentlige ladealternativene for den nye helelektriske Ford Explorer?

Ford BlueOval™ Charge Network er vår partner for ladning av elektriske biler. Dette nettverket er integrert i FordPass-appen og bilens skjerm, og gir deg tilgang til et enormt nettverk av offentlige ladepunkter over hele Europa, uansett operatør eller merke. Du slipper å planlegge på forhånd eller registrere deg hos flere forskjellige ladenettverk.

Med over 2000 ladeoperatører tilgjengelig, gir BlueOval™ Charge Network deg tilgang til mer enn 600.00 ladepunkter, både for vanlig lading og hurtiglading. Alt er samlet på ett sted for enkel praktisk tilgang og betaling, enten via FordPass-appen, BlueOval™ - kort eller bare ved å plugge inn bilen. Nettverket inkluderer også mange kraftige ladestasjoner, drevet av IONITY, BP EnBW og flere andre.

Et spesielt fokus for BlueOval™ Charge Network er IONITY, et ledende nettverk for hurtiglading som finnes i 24 europeiske land. IONITY er et samarbeid mellom Ford og andre store bilprodusenter. IONITY’s brukervennelige ladestasjoner gir deg fordelen av flere ladepunkter på samme sted, slik at flere biler kan lades raskt og effektivt samtidig. IONITY er spesielt kjent for sine ladestasjoner langs motorveier og store veier. 

Hva er Plug & Charge? 

Plug & Charge er en nyskapende funksjon som gjør ladningen rask og enkel. Du kobler bare bilen til en offentlig ladestasjon som er med i programmet, lader bilen, og fortsetter reisen. Du trenger ikke å bruke en app eller et betalingskort. Når BlueOval™ Charge Network er aktivert i FordPass, er Plug & Charge automatisk aktivert for alle kompatible ladere.

Plug & Charge gir deg veldig praktisk måte å lade elbilen på ved deltakende ladestasjoner. Funksjonen sparer deg tid gjennom en trygg administrasjons- og betalingsprosess i BlueOval™ Charge Network. Din Ford-forhandler kan forklare alle funksjonene til Plug & Charge og hjelpe deg med å registrere deg i BlueOval™ Charge Network og aktivere Plug & Charge. 

Hva er alternativene for hjemmelading for den nye helelektriske Ford Explorer?

  • Helelektriske Explorer vil som standard være utstyrt med en modus 3 AC-ladekabel som gjør det enkelt å lade bilen hjemme, på jobb eller ved en offentlig ladestasjon. Bilen leveres også med Mode 3-ladekabel for bruk på alle AC-ladepunkter. Superraske DC-ladepunkter har sin egen kabel for å gjøre reisen enda enklere. For den raskeste måten å lade hjemme, anbefales det å investere i en dedikert EV-hjemmelader. Det er helt uproblematisk å la bilen stå koblet til over natten.
  • Mode 2-ladekabelen er tilgjengelig som ekstrautstyr som gjør at du kan nødlade bilen fra en hvilken som helst 230V stikkontakt.
  • Med Combined Charging System (CCS) kan du lade bilens batteri ved høyeffekts DC hurtigladestasjoner fra 10% til 80% på omtrent 26 minutter. [‡]

Vil en Ford Connected Wallbox eller tilsvarende støtte lading hjemme for min nye helelektriske Ford Explorer?

Ja, din nåværende Ford Connected Wallbox vil støtte helelektriske Explorer. Hvis du ikke har en hjemmelader allerede, samarbeider Ford med anbefalte installatører av elbil hjemmeladere, som gjør det enkelt for kunder å komme i gang med billig og enkel lading hjemme.

Hva er Fords planer for veggmonterte ladestasjoner for den nye helelektriske Ford Explorer?

Ford samarbeider med flere leverandører av installasjonstjenester i Europa for å tilby kunder et bredt utvalg av kvalitetstjenester for hjemmelading. Ford vil henvise kunder til disse partnerne, slik at de kan velge mellom ulike ladebokser basert på sine behov.

Hvordan kan jeg spare penger når jeg lader hjemme?

De tekniske egenskapene til helelektriske Explorer gjør det mulig å bruke strømavtaler for elektriske biler for å optimalisere hjemmeladingen. I utvalgte markeder samarbeider Ford med strømleverandører som tilbyr bærekraftige og kostnadseffektive tariffer. Disse avtalene er designet for å lade bilen når strømprisen er lavest, noe som gir kundene besparelser på strømregningen.

Vil den nye helelektriske Explorer ha toveis lading ved lansering? 

Vårt mål er at kunder skal dra nytte av toveis lading (BiDi)[‡‡] så snart som mulig.

Hva er rekkevidden til den nye helelektriske Explorer?

Ford Explorer kan nå opp til en imponerende maksimal rekkevidde på opptil 602 km [†] på Extended Range RWD. Batteri med standard rekkevidde kommer høsten 2024.

Hva påvirker rekkevidden på den nye helelektriske Ford Explorer?

Rekkevidden maksimeres gjennom effektive dekk, omfattende aerodynamiske forbedringer som inkluderer hjul, et heldekkende understell, og spesialdesignede luftgardinventiler. Flere ytre faktorer påvirker rekkevidden, som vær, omgivelsestemperatur, kjørestil, kjøreprofil, bilens tilstand, samt alder og temperatur på litium-ion-batteriet.[†]

Hva er det forventede strømforbruket til den nye helelektriske Ford Explorer? 

Nye helelektriske Explorer har et strømforbruk mellom 13,9 og 16,6 kw/100 km (WLTP-testresultater) avhengig av modell og valg av drivlinje

Hvordan samarbeider Ford med energileverandører og bidrar til å redusere kostnadene for Explorer EV?

I tillegg til å tilby deg de mest spennende og innovative elbilene på markedet, har Ford samarbeidet med en godkjent energileverandør for å gi deg en «one-stop» energitariff. Denne løsningen bidrar til å redusere driftskostnadene sammenlignet med en bil med forbrenningsmotor. Vi har gjort alt arbeidet med å finne en optimal energiløsning for dine behov.

Vi har nøye evaluert energileverandøren for å kunne tilby deg en smart tjeneste. Denne teknologien kan spare deg penger ved å prioritere lading til de mest konkurransedyktige prisene for hjemmelading. Målet er å gjøre prosessen enkel for deg ved å identifisere den beste ladeløsningen, slik at du får et godt og problemfritt eierskap.

Hva kommer så?
 

Hva er Fords fremtidige planer for all-elektriske personbiler?

Nye helelektriske Explorer er den første av i alt 3 nye helelektriske personbiler som skal lanseres i 2024, og vil spille en avgjørende rolle i elektrifiseringen av Fords passasjerbiler innen 2030.

Tilleggsinformasjon

Avsløring av elektrisk Explorer


Fords politikk er kontinuerlig produktutvikling. Vi forbeholder oss retten til å endre spesifikasjoner, farger på modellene og elementene som er illustrert og beskrevet på denne nettsiden når som helst.

Ansvarsfraskrivelser:

*Last og lastekapasitet begrenset av vekt og vektfordeling. Uten lastegulv på Explorer [Select]-serien.
**Data for Ford Explorer Extended Range AWD. Ford-måltestdata basert på testmetodikk ved bruk av 1-ft rullende start, dvs. fra en rullende start.
***Når riktig utstyrt. Maks. tauing varierer basert på last, kjøretøykonfigurasjon, tilbehør og antall passasjerer. Oppgitte slepegrenser representerer den maksimale slepeevnen til kjøretøyet ved brutto kjøretøymasse for å starte på nytt i en 12 prosent stigning ved havnivå. Ytelsen og økonomien til alle modellene vil bli redusert når de brukes til sleping. Angitt figur refererer til Extended Range AWD.
(1) Førerassistentfunksjoner er tilleggsfunksjoner og erstatter ikke førerens oppmerksomhet, dømmekraft og behov for å kontrollere kjøretøyet. Filskiftehjelp fungerer sammen med iACC, og filsentrering ved hastigheter over 90 km/t. Skal brukes på to kjørebaner og motorveier. En del av den valgfrie førerhjelppakken
(2) Førerhjelpfunksjoner er tilleggsfunksjoner og erstatter ikke førerens oppmerksomhet, dømmekraft og behov for å kontrollere kjøretøyet.
(3) Førerhjelpfunksjoner er tilleggsfunksjoner og erstatter ikke førerens oppmerksomhet, dømmekraft og behov for å kontrollere kjøretøyet. En del av den valgfrie førerhjelppakken
(4) Elektrisk håndfri bakluke, standard på Premium-serien, tilgjengelig som en del av førerhjelppakken på Explorer [Select]-serien
(5 ) Vi anbefaler at en standard stikkontakt kontrolleres av en kvalifisert elektriker i henhold til lokale krav.
(6) Tilgjengelig som standard på Premium-serien.

[†] Basert på full lading av 602 km med Explorer [Select] med Extended Range batteri, uten tilleggsutstyr. Estimert rekkevidde ved bruk av Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Tallene som vises er for sammenlignbarhetsformål og skal kun sammenlignes med andre kjøretøy som er testet etter samme tekniske prosedyrer. Faktisk rekkevidde varierer med forhold som eksterne elementer som temperatur, kjøreatferd, ruteprofil, kjøretøyvedlikehold og litium-ion-batteriets alder og tilstand. 602 km [mile] WLTP total rekkevidde reflekterer en kombinert kjøresyklus og 470 km [mile] WLTP ekstra høy rekkevidde reflekterer motorveikjøring – begge testene utføres under kontrollerte forhold med en omgivelsestemperatur på 23 grader Celsius og uten klima eller elektrisk belastning.
(7) Vi anbefaler at en standard stikkontakt kontrolleres av en kvalifisert elektriker i henhold til lokale krav.
(8) Ford-godkjente energileverandører kun for privatkunder
[‡] For hjemmelading kan en EV-hjemmelader lade opptil 73 km [miles] med kjørerekkevidde hver time og fullføre en full lading over natten. Mens høyeffekt DC (>200kW) offentlige ladere, som IONITY, kan levere opptil 189 km [miles] med kjøring på ca. 10 minutter/ 10 %-80 % på 26 minutter. Oppgitte tall er basert på Explorer [Select]-modell med batteri med utvidet rekkevidde og AWD. Faktiske ladetider og ladehastigheter varierer avhengig av typen hjemme- eller offentlig ladestasjon som brukes, så vel som andre faktorer (inkludert vær, omgivelsestemperatur, kjøreatferd, kjøreprofil, kjøretøyets tilstand, litium-ion-batteriets alder, tilstand, og temperatur).
[‡‡] Toveis strømoverføring gjør at kjøretøyet ikke bare kan hente energi til lading, men også levere strøm tilbake til hjemmet eller nettet. Dette gir en potensiell mulighet til å øke energieffektiviteten og redusere strømkostnadene. Det er vår forventning at Explorer-kunder vil kunne dra nytte av toveis strømoverføring når et passende system er utviklet. Vi fortsetter å samarbeide med partnere mot dette målet.

Ford.no bruker informasjonskapsler og lignende teknologier på dette nettstedet for å forbedre nettopplevelsen din og for å vise deg skreddersydd reklame.

Du kan administrere informasjonskapsler når som helst på Administrer innstillinger for informasjonskapsler-siden, men dette kan begrense eller forhindre bruk av bestemte funksjoner på nettstedet.