Slik feilsøker du CarPlay-tilkoblingsproblemer i din Ford Electric Explorer
Kjøp FordBedriftskundeVarebiler og pickuper

Slik feilsøker du CarPlay-tilkoblingsproblemer i din Ford Electric Explorer

Hvis du opplever Apple CarPlay-tilkoblingsproblemer, følg trinnene nedenfor for å løse disse:

Kablet tilkobling

  1. Sørg for at du bruker en sertifisert Apple Lightning®-kabel for å koble til hvis du vil bruke en kablet tilkobling.
  2. Når du kobler enheten fra USB-kabelen, sørg for å velge ikonet Frakoble.
  3. Slett alle kjøretøyprofiler fra CarPlay-appens innstillinger på enheten din. Dette finnes i menyen Generelle innstillinger.
  4. Sørg for at enheten din har det nyeste iOS-programvarenivået.
  5. Start enheten på nytt.
  6. Gjenopprett informasjons- og underholdningssystemet til fabrikkinnstillingene.

Trådløs tilkobling

  1. Bekreft at telefonen og kjøretøyet er i stand til trådløs tilkobling gjennom CarPlay.
  2. Sørg for at enheten din har det nyeste iOS-programvarenivået.
  3. Sørg for at Bluetooth og Wi-Fi er aktivert på enheten din.
  4. Tilbakestill nettverksinnstillingene på enheten din, som vil tilbakestille alle eksisterende trådløse tilkoblinger som tidligere er etablert og gjenopprette fabrikkinnstillingene kun for nettverksinnstillingene.
  5. Start enheten på nytt.
  6. Slett alle kjøretøyprofiler fra CarPlay-appens innstillinger på enheten din. Dette finnes i menyen Generelle innstillinger.
  7. Forsøk å koble til via USB, og når det er vellykket, koble fra og forsøk å koble til trådløst igjen.
  8. Slå kjøretøyet av og på.
  9. Gjenopprett informasjons- og underholdningssystemet til fabrikkinnstillingene.

Ford.no bruker informasjonskapsler og lignende teknologier på dette nettstedet for å forbedre nettopplevelsen din og for å vise deg skreddersydd reklame.

Du kan administrere informasjonskapsler når som helst på Administrer innstillinger for informasjonskapsler-siden, men dette kan begrense eller forhindre bruk av bestemte funksjoner på nettstedet.