Slik feilsøker du CarPlay-tilkoblingsproblemer i din Ford Electric Explorer
Hvis du opplever Apple CarPlay-tilkoblingsproblemer, følg trinnene nedenfor for å løse disse:
Kablet tilkobling
- Sørg for at du bruker en sertifisert Apple Lightning®-kabel for å koble til hvis du vil bruke en kablet tilkobling.
- Når du kobler enheten fra USB-kabelen, sørg for å velge ikonet Frakoble.
- Slett alle kjøretøyprofiler fra CarPlay-appens innstillinger på enheten din. Dette finnes i menyen Generelle innstillinger.
- Sørg for at enheten din har det nyeste iOS-programvarenivået.
- Start enheten på nytt.
- Gjenopprett informasjons- og underholdningssystemet til fabrikkinnstillingene.
Trådløs tilkobling
- Bekreft at telefonen og kjøretøyet er i stand til trådløs tilkobling gjennom CarPlay.
- Sørg for at enheten din har det nyeste iOS-programvarenivået.
- Sørg for at Bluetooth og Wi-Fi er aktivert på enheten din.
- Tilbakestill nettverksinnstillingene på enheten din, som vil tilbakestille alle eksisterende trådløse tilkoblinger som tidligere er etablert og gjenopprette fabrikkinnstillingene kun for nettverksinnstillingene.
- Start enheten på nytt.
- Slett alle kjøretøyprofiler fra CarPlay-appens innstillinger på enheten din. Dette finnes i menyen Generelle innstillinger.
- Forsøk å koble til via USB, og når det er vellykket, koble fra og forsøk å koble til trådløst igjen.
- Slå kjøretøyet av og på.
- Gjenopprett informasjons- og underholdningssystemet til fabrikkinnstillingene.