Mobilitet: fremoverlent tenking
Det er viktig at vi imøtekommer dine behov som en verdsatt Ford-eier og kunde. Det er også viktig at vi fortsetter å jobbe for global bærekraftighet og tar hensyn til fremtidige utfordringer som kan påvirke oss alle.
Som et resultat av dette anvender vi kjernekompetansen vår, inkludert innovasjon og utvikling av partnerskap, til å utvikle løsninger for fremtidig mobilitet som gjenspeiler realitetene i en verden i forandring.
Hva mener vi med mobilitet?
I Ford definerer vi mobilitet som: mulighet for mennesker, varer og tjenester til å fraktes dit de ønsker på en trygg, effektiv og overkommelig måte, gjennom en forenklet og morsom kundeopplevelse.’
Målet vårt er å gjøre mobilitet overkommelig i alle ordets betydninger: økonomisk, miljømessig og sosialt.
Da vi presenterte vårt kart for veien mot mobilitet i 2012, fremhevet det våre tanker om transport og hvordan dette ville kunne utvikle seg frem til 2025 og videre.
Kartet identifiserer også alle typer teknologi, forretningsmodeller, produkter og partnerskap som trengs for å ta oss til det punktet i fremtiden. Vi satte oss mål på kort, middels og lang sikt, hvor målet var å løse utfordringene i mobilitetssystemene i dag og i fremtiden, spesielt ettersom verden blir mer befolket og urbanisert.
Å tenke smartere
I 2015 kunngjorde vi Ford Smart Mobility. Dette nye initiativet drives av innovasjon og er designet for å ta Ford til neste nivå med tanke på levering av tilkoblingsløsninger, mobilitet og selvstyrende kjøretøyer, ved bruk av «big data» for best mulig effekt og en bedre kundeopplevelse.
Ved å drive mobilitetsforsøk verden rundt kan vi teste nye mobilitetskonsepter, evaluere deres innvirkning på miljøet og vurdere deres reelle verdi.
Som vert for den globale Innovate Mobility Challenge, har vi også en åpen innovasjonstilnærming for å oppdage mobilitetsløsninger på verdensbasis.