Aktivering/deaktivering av FordPass Connect
Hvis bilen er utstyrt med et FordPass Connect-modem, kan man velge å aktivere eller deaktivere FordPass Connect-funksjonene med unntak av eCall* der det er tilgjengelig.
Ford Pass Connect-funksjonene inkluderer trafikkinformasjon i sanntid (LiveTraffic), Wi-Fi-hotspot, finne bilens posisjon, status- og tilstand. Deaktivering betyr at bilen vil være "offline", og ikke kan sende eller motta data. Ved en eventuell aktivering, kobles bilen "online" igjen for å kunne sende og motta data. eCall-funksjonen er alltid tilgjengelig i tilfelle det skulle skje en ulykke.
Du finner mer informasjon i artikkelen: eCall-funksjon
Hvis kunden ønsker å aktivere eller å deaktivere, må han/hun følge disse trinnene:
Trinn 1: Kontroller om bilen har et FordPass Connect-modem:
- Gå til bilen
- Trykk på Innstillinger
- Finn FordPass Connect-knappen (hvis den ikke vises, er ikke bilen utstyrt med et innebygd modem)
Hvis det finnes et innebygd FordPass Connect-modem, og kunden har bestemt seg for å aktivere eller deaktivere FordPass Connect, kan han/hun bruke FordPass-appen til å kontakte FordPass-guidene og be om en FordPass Connect-deaktivering eller aktivering via e-post. Det er også mulig å sende en forespørsel per e-post til Fords kundeservice.
Trinn 2: Send en e-post med følgende informasjon om eieren av kjøretøyet:
- Navn (registrert i Ford-systemet)
- E-postadresse (registrert i Ford-systemet)
- Understellsnummer (VIN)
- ESN (serienummer til modemet)
Send eposten til fpnor@ford.com
Slik finner du ESN (serienummer til modemet):
- Trykk på Innstillinger
- Finn og trykk på Generelt
- Finn og trykk på Om
- Finn og noter deg ESN
Dersom personen som har kontaktet Ford ikke er eieren av bilen, må han/hun fremvise en kopi av vognkort som legitimasjon.
*hvis utstyrt