Hva gjør jeg hvis Android Auto™* ikke vises etter oppdatering av SYNC®** 3?
Hvis du opplever problemer med Android Auto etter å ha utført en SYNC 3-oppdatering, må du utføre en master-/fabrikknullstilling og en nøkkelomstart.
Slik gjenoppretter du Android Auto på SYNC-skjermen:
Utfør en hovedtilbakestilling. Sørg for å la hovedtilbakestillingen fullføre.
Merk: En SYNC-mastertilbakestilling returnerer systemet til fabrikkinnstillingene. Du må pare telefonen din på nytt og gjenopprette eventuelle tidligere valgte innstillinger.
- Trykk på Innstillinger på kjøretøyets SYNC-skjerm.
- Trykk på Generelt.
- Trykk på rullefeltet eller sveip vertikalt til du ser Hovednullstilling.
- Trykk på Master Reset. En melding som bekrefter at alle systeminnstillinger vil bli slettet og tilbakestilt til fabrikkinnstillinger vises.
- Trykk på Fortsett. En melding om «Nullstilling til fabrikkinnstillingene» vises, systemet slår seg av og skjermen blir tom. Det kan ta noen minutter for systemet å tilbakestille og gjenoppta normal drift.
- Sørg for at velkomstanimasjonen vises etter at nullstillingen er utført.
- Utfør en nøkkelsyklus
- Slå av kjøretøyet.
- Åpne førerdøren og lås døren.
- Lukk førerdøren.
- Vent to minutter og sørg for at radiodisplayet slår seg helt av.
- Start kjøretøyet på nytt.
- Sørg for at velkomstanimasjonen vises.
- Vent til Hjem -skjermen vises.
- Sett inn USB-stasjonen og start oppdateringen på nytt. For å laste ned SYNC-oppdateringen, besøk Ford Support - G og skriv inn VIN.
Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet, kontakt Ford-forhandleren for å få hjelp.
Tilleggsinformasjon
Hvordan trekker jeg ut SYNC-oppdateringsfilene til flash-stasjonen min?
Hvordan formaterer jeg flash-stasjonen for å oppdatere SYNC?
*Android Auto er et varemerke som tilhører Google LLC.
**Ikke kjør mens du er distrahert. Ikke bruk håndholdte enheter under kjøring, bruk stemmestyrte systemer når det er mulig. Enkelte funksjoner kan bli sperret når kjøretøyet settes i gir. Ikke alle funksjoner er kompatible med alle telefoner.