Hvorfor startet ikke programvareoppdateringen for min Ford?
Det kan være så enkelt som at kjøretøyet ikke var slått av, ikke i parkeringsmodus, eller at dørene var åpne.
Krav for å starte en programvareoppdatering
Følgende elementer må fullføres før du prøver den neste planlagte programvareoppdateringen eller du kan motta en feilmelding:
- Kjøretøyet ditt er stoppet og parkert.
- Parkeringsbremsen er satt på.
- -oppdateringen er planlagt til før eller etter kl. 00.00. (ikke nøyaktig kl 00.00).
- Kjøretøyets tenning er av.
- Alle dørene dine er lukket.
- Frontlysene dine er slått av.
- Kjøretøyet ditt ble kjørt i minst 30 minutter for å unngå lavt batteri.
Merk: Dette vil bidra til å sikre at du har nok batterilading til å fullføre oppdateringen, men er ingen garanti.
Viktig: Hvis noen av betingelsene ovenfor ikke er oppfylt, vil du motta en melding om «Kjøretøy ikke oppdatert» på skjermen din SYNC®** . Adresser årsaken i meldingen før neste planlagte oppdatering. Hvis du fortsatt mottar feilmeldinger for den mislykkede oppdateringen, kontakt Ford Customer Relationship Center
Tilleggsinformasjon
Vanlige spørsmål – programvareoppdatering
* FordPass-appen, som er kompatibel med utvalgte smarttelefonplattformer, er tilgjengelig via en gratis nedlasting. Meldings- og datapriser kan påløpe.
**Ikke kjør mens du er distrahert eller mens du bruker håndholdte enheter. Bruk stemmestyrte systemer hvis mulig. Enkelte funksjoner kan bli sperret når kjøretøyet settes i gir. Ikke alle funksjoner er kompatible med alle telefoner.