Hvorfor fungerer ikke de planlagte fjernstartene i FordPass?
Kjøp FordBedriftskundeVarebiler og pickuper

Hvorfor fungerer ikke de planlagte fjernstartene i FordPass®*?

Mislykkede planlagte starter kan skyldes tidsendringer, kjøretøyinnstillinger eller andre årsaker. Bruk tipsene nedenfor for å få hjelp.

Feilsøkingstips for planlagt fjernstart

Vi anbefaler at du sjekker innstillingene i FordPass-appen, på enheten og i kjøretøyet for å sikre at de samsvarer med kravene til planlagt start.

Innstillinger i FordPass-appen

  • Bekreft de planlagte starttidene i FordPass-appen.

    Merk: FordPass gjør ikke automatisk justeringer for sommertid. Hvis den planlagte starten for eksempel er 09.00, blir den nye starten følgende:

    • En time fremover (mars) – kl. 10.00
    • En time bakover (oktober) – kl. 08.00
  • Hvis den planlagte fjernstarten starter kjøretøyet på feil tidspunkt, må du manuelt oppdatere de planlagte starttidene i FordPass.

    Merk: Du kan prøve ett eller begge av følgende:

    • Rediger den eksisterende planlagte starten.
    • Slett den eksisterende starten, og opprett en ny start.
  • Sørg for at du er logget på FordPass med det rette autoriserte brukernavnet.

Innstillinger på telefonen

  • Sørg for at det er god nok mobildekning.
  • Sjekk signalstyrken på en personlig enhet mens du sitter i kjøretøyet. Da kan du anslå hvor god mobildekningen er i kjøretøyet. Hvis signalstyrken er lav:
    1. Flytt kjøretøyet ditt til et annet sted med bedre signalstyrke.
    2. Start fjernlåskommandoen for å sikre at kjøretøyet ditt mottar et signal.

Innstillinger i kjøretøyet

  • Sjekk at panseret og bagasjerommet er lukket.
  • Sjekk om noen av varsellampene på dashbordet i kjøretøyet lyser.
  • Løs eventuelle problemer med lampen for motorkontroll for å kunne bruke fjernstart via FordPass.
    • Bekreft at lampen for motorkontroll er av.
    • Se meldingssenteret i FordPass for varsler vedrørende lampen for motorkontroll.
  • Sjekk om en tidligere planlagt fjernstart ikke ble slått av automatisk.
    • Hvis kjøretøyet ditt ikke ble kjørt etter en planlagt fjernstart, kommer neste planlagte fjernstart ikke til å finne sted.
    • Hvis du ikke kjørte kjøretøyet, kan du sjekke om fremtidige planlagte fjernstarter er slått av, for å slippe at kjøretøyet ditt startes hver dag.
  • Sjekk instrumentgruppen i kjøretøyet for å se om fjernstart er slått av. Av vises med et tomt felt. Slik gjør du dette:
    1. Gå trygt inn i kjøretøyet ditt.
    2. Sørg for at kjøretøyet er på, kjører, parkert og i et sikkert og godt ventilert område.
    3. Bruk 5-veisknappene på rattet for å gå til Innstillinger.
    4. Trykk på OK.
    5. Rull ned til Kjøretøy.
    6. Trykk på OK.
    7. Rull ned til Fjernstart.
    8. Trykk på OK.
    9. Rull ned til System, og bekreft at den er satt til "På".

      Merk: På er representert med et kryss i ruten.

Hvis du fortsatt opplever problemer, kan du kontakte en veileder for ytterligere hjelp via alternativene Konto > Hjelp i FordPass.

Tilleggsinformasjon

Hvordan angir jeg planlagte starter i FordPass?


*FordPass Appen er kompatibel med utvalgte smarttelefonplattformer og tilgjengelig via nedlasting. Datakostnader kan påløpe.

 

Ford.no bruker informasjonskapsler og lignende teknologier på dette nettstedet for å forbedre nettopplevelsen din og for å vise deg skreddersydd reklame.

Du kan administrere informasjonskapsler når som helst på Administrer innstillinger for informasjonskapsler-siden, men dette kan begrense eller forhindre bruk av bestemte funksjoner på nettstedet.