Tapt forbindelse med FordPass-appen
Hvis du mottar melding om at FordPass ikke svarer, kan du prøve følgende:
- Se etter oppdateringer for FordPass-appen på mobilenheten din.
- Hvis det finnes tilgjengelige oppdateringer, laster du ned og oppdaterer appen via app-butikken på enheten din.
- Sjekk mobilsignalstyrken og/eller Wi-Fi-forbindelsen.
- Wi-Fi-forbindelse
- Hvis Wi-Fi er slått av, slår du funksjonen på og prøver å koble til.
- Hvis Wi-Fi er slått på, slår du funksjonen av og prøver å koble til ved bruk av mobildata.
- Mobilforbindelse
- Hvis mobildata er slått av, slår du funksjonen av og prøver å koble til.
- Hvis mobildata er slått på, slår du funksjonen av og prøver å koble til ved bruk av Wi-Fi.
- Wi-Fi-forbindelse
- Tving lukking av appen.
- Android-enheter
- Åpne Innstillinger på enheten.
- Rull ned og velg Apper (dette alternativet finnes normalt under Enheter). Rull ned og trykk på en app.
- Velg FordPass.
- Trykk på Stopp eller alternativet for tvungen stopp.
- Trykk på OK for å bekrefte handlingen.
- iOS-enheter uten Hjem-knapp
- Sveip opp fra nederst på skjermen, og ta en pause ca. midt på skjermen.
- Sveip til venstre eller høyre til du finner FordPass.
- Sveip opp på FordPass-appen.
- iOS-enheter med Hjem-knapp
- Dobbeltklikk på Hjem-knappen.
- Sveip til venstre eller høyre til du finner FordPass.
- Sveip opp på FordPass-appen.
- Android-enheter
- Logg av appen og deretter på igjen.
- Slå av enheten i 30–60 sekunder.
Hvis du fremdeles opplever problemer etter å ha utført alle trinnene ovenfor, kontakter du en guide for å få mer hjelp