Hvorfor venter min aktivering i FordPass?
Kjøp FordBedriftskundeVarebiler og pickuper

Hvorfor venter min aktivering i FordPass®*?

Din FordPass-aktivering kan gå inn i en ventende status av flere årsaker, inkludert signalstyrke og godkjenningsstatus. Bruk trinnene nedenfor for mer informasjon.

Merknader:

Tilgang venter i FordPass

Velg rullegardinmenyen for FordPass-Opplevelsen for å se tilknyttede trinn for feilsøking av aktivering og tilgang.

FordPass 5.X Opplevelse

Hvis tilgangen din venter i FordPass:

Handling Trinn
Fullfør kjøretøytilkoblingen som primærbruker.
  1. Gå trygt inn i kjøretøyet ditt.
  2. Kontroller at kjøretøyet er på og parkert i et trygt område.
  3. Bekreft at tilkoblingsinnstillingene i kjøretøyet er på.
  4. Åpne FordPass-appen.
  5. Trykk på Koble til kjøretøy -flisen.
  6. Velg Jeg har startet kjøretøyet mitt.
  7. Les og godta ledeteksten på kjøretøyskjermen.

    Merk: Hvis du ikke ser en melding på skjermen i kjøretøyet, gå til emnet Melding for kjøretøyaktivering mangler for trinn.

  8. Trykk på Sjekk tilkoblingsstatus når du godtar forespørselen i kjøretøyet.

FordPass vil rute deg tilbake til kjøretøyskjermen. Fjernkommandoene (hvis tilgjengelige) skal vises under kjøretøybildet ditt.

Merk: Tilkoblingen kan ta opptil 10 minutter å fullføre.

Sørg for at tilkoblingsinnstillingene ikke er slått av.
  1. Åpne FordPass-appen
  2. Trykk på Koble til kjøretøy -flisen.
  3. Følg instruksjonene for å aktivere tilkoblingsinnstillinger på kjøretøyskjermen.
  4. Velg Jeg har aktivert forbindelse i FordPass.
  5. Les og godta ledeteksten på kjøretøyskjermen.
  6. Trykk på Sjekk tilkoblingsstatus når du godtar forespørselen i kjøretøyet.
Sjekk tilgangsstatusen din som sekundærbruker.
  1. Åpne FordPass-appen.
  2. Trykk på Tilgang venter flisen.
  3. Velg Kontroller min tilgangsforespørsel.

Ett av følgende alternativer vises:

  • Tilgang venter: Dette betyr at en autorisert sjåfør ikke har godkjent forespørselen din.
  • Ingen tilgang: Dette betyr at forespørselen er avslått.

Hvis du trenger ytterligere hjelp av kontakt en veileder med valgene Konto > Kontakt hjelp.

FordPass 4.X Opplevelse

Hvis aktiveringen din venter i FordPass:

Handling Trinn
Fullfør melding om godkjenning i kjøretøy.
  1. Gå trygt inn i kjøretøyet ditt.
  2. Kontroller at kjøretøyet er på, kjører (ikke i Tilbehør-modus), er parkert og i et sikkert og godt ventilert område.
  3. Led og godta meldingen som vises på skjermen i kjøretøyet.

    Merk: Hvis du ikke ser en melding på kjøretøyskjermen:

    1. Kontroller mobilsignalstyrken og/eller Wi-Fi®-tilkoblingen.
      • Wi-Fi-tilkobling
        • Hvis Wi-Fi er slått av, må du slå på Wi-Fi og forsøke å koble til.
        • Hvis Wi-Fi er slått på, må du slå av Wi-Fi og forsøke å koble til med mobildata.
      • Mobiltilkobling
        • Hvis mobildata er slått av, må du slå på mobildata og forsøke å koble til.
        • Hvis mobildata er slått på, må du slå av mobildata og forsøke å koble til med Wi-Fi.
    2. Sørg for at du ikke er koblet til Bluetooth® i kjøretøyet.
    3. Vent minst 90 sekunder til kjøretøyet viser meldingen på skjermen.
Bekreft om kjøretøyet ditt allerede er aktivert.
  • Ja, men jeg er den eneste brukeren - Du kan ha en annen e-postadresse som inneholder ditt autoriserte kjøretøy. Logg ut av FordPass og logg på med din andre e-postadresse.
  • Ja, men jeg er en sekundær bruker - Du trenger godkjenning fra en autorisert bruker.
    1. Gå til startskjermen til FordPass.
    2. Trykk på Be om autorisasjon.

      Merk: Forespørselen din vil bli sendt til alle aktiverte brukere via en melding i appen. Når du er godkjent, vil du ha kommandotilgang.

Bekreft at du var i stand til å bruke kommandoer tidligere.
  • Hvis du var i stand til å bruke kommandoer før, men ikke lenger har tilgang, må du sørge for at du ikke opprettet en ny konto etter å ha slettet FordPass eller forsøkt å logge på.
  • Hvis du hadde tilgang før, kan det hende du har en annen e-postadresse som inneholder ditt autoriserte kjøretøy. Logg ut av din nåværende konto og logg inn med din opprinnelige e-postadresse.

Hvis du forsøkte eller bekreftet trinnene over og kjøretøyet ikke ble aktivert, kontakt en veileder med valgene Konto > Hjelp for ytterligere hjelp.

Mer FordPass-informasjon

For mer detaljert informasjon om FordPass-funksjoner, besøk FordPass-støttesiden vår og bla etter ditt foretrukne emne.

Nyttige FordPass-støttekategorier

Tilleggsinformasjon

Hvordan ber jeg om FordPass kjøretøytilgang?


*FordPass Appen er kompatibel med utvalgte smarttelefonplattformer og tilgjengelig via nedlasting. Datakostnader kan påløpe.

 

Ford.no bruker informasjonskapsler og lignende teknologier på dette nettstedet for å forbedre nettopplevelsen din og for å vise deg skreddersydd reklame.

Du kan administrere informasjonskapsler når som helst på Administrer innstillinger for informasjonskapsler-siden, men dette kan begrense eller forhindre bruk av bestemte funksjoner på nettstedet.