Hvordan feilsøker jeg USB-installerte problemer med SYNC®*-programvareoppdatering?
Hvis du støter på en feil under installasjon av SYNC-programvareoppdateringen fra en USB-stasjon, også kjent som en flash- eller minnepinne, kontroller følgende:
- Påse at USB-driveren er riktig formatert til:
- exFAT for SYNC 3.
- FAT32 for tidligere versjoner av SYNC.
- Bekreft at du har fulgt trinnene på riktig måte for å hente filen til USB-driveren.
- Prøv å slette de nedlastede filene og last ned oppdateringen på nytt.
Merk: SYNC 4 og 4A er oppdatert med Wi-Fi -programvareoppdateringer og ikke bruker en USB-driver.
Feilsøking av programvareoppdateringer
Velg fra spørsmålene oppført under for ytterligere feilsøkingstips:
Hva gjør jeg hvis jeg får en minnefeil når jeg oppdaterer SYNC?
Når du setter inn USB-stasjonen i kjøretøyet for å installere SYNC-oppdateringen, kan det ta opptil fem minutter før installasjonen starter.
I dette tidsrommet vil ikke SYNC vise noen meldinger. Hvis du fjerner minnepinnen før du starter installasjonen viser SYNC en melding om minnefeil som mem_003.
Hvis du mottar en minnefeilmelding, må du starte installasjonen på nytt.
- Fjern minnepinnen.
- Utfør en hovednullstilling.
Merk: A SYNC-hovednullstilling returnerer systemet til fabrikkinnstillingene. Du må pare telefonen på nytt og gjenopprette eventuelle tidligere valgte innstillinger.
- Trykk på Innstillinger på kjøretøyets SYNC-skjerm.
- Velg Generelt.
- Trykk på rullefeltet eller sveip vertikalt til du ser Hovednullstilling.
- Trykk på Master Reset. En melding som bekrefter at alle systeminnstillinger vil bli slettet og tilbakestilt til fabrikkinnstillinger vises.
- Velg Fortsett. En melding om tilbakestilling til fabrikkinnstillinger vises, systemet slås av og skjermen blir tom. Det kan ta noen minutter for systemet å tilbakestille og gjenoppta normal drift.
- Utfør en nøkkelsyklus.
- Slå av kjøretøyet.
- Åpne førerdøren og lås døren.
- Lukk førerdøren.
- Vent to minutter og sørg for at radiodisplayet slår seg helt av.
- Start kjøretøyet på nytt.
- Sørg for at velkomstanimasjonen vises.
- Vent til startskjermen vises.
- Sett inn USB-driveren for å starte installasjonen. Ikke fjern USB-driveren før installasjonen er fullført.
Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet, kontakt Ford-forhandleren for å få hjelp.
Hva gjør jeg hvis jeg får feilmeldingen «Windows Error 0x80004005» når jeg oppdaterer SYNC?
Hvis du bruker en USB-driver til å oppdatere SYNC-programvaren, kan du motta en Windows-feil 0x80004005 -melding når filen ikke overføres til minnepinnen på riktig måte.
Hvis du ser denne feilen, slett de nedlastede filene og last dem ned på nytt. Hvis du fortsetter å motta feilen etter noen få forsøk, besøk Ford-forhandleren for å få hjelp.
Hva gjør jeg hvis jeg mottar en LST-utvinningsfeil når jeg oppdaterer SYNC?
Hvis du bruker en USB-stasjon til å oppdatere SYNC-programvaren, kan det hende du ser en LST-feilmelding hvis oppdateringen ikke ble pakket ut på riktig måte.
Du kan enten bruke:
- Unarchiver-appen for å pakke ut filene på riktig måte.
- Windows Utforsker (Filutforsker for Windows 10) for å pakke ut filene på riktig måte.
Kontakt din Ford-forhandler hvis du trenger ytterligere hjelp.
Hva gjør jeg hvis jeg mottar en installasjonsfeil INSTL-melding når jeg oppdaterer SYNC?
Hvis du får INSTL-installasjonsfeil når du prøver å oppdatere SYNC-programvaren med en USB, må du besøke Ford-forhandleren for å feilsøke problemet.
Dette problemet kan bare løses hos en forhandler.
Hva gjør jeg hvis stemmegjenkjenning ikke fungerer etter å ha utført en SYNC-oppdatering?
Hvis du opplever problemer med stemmegjenkjenning etter å ha utført en SYNC-oppdatering, følg feilsøkingstipsene nedenfor:
- Utfør en hovedtilbakestilling. Sørg for å la hovednullstillingen fullføres helt.
Merk: En SYNC hovednullstilling returnerer systemet til fabrikkinnstillingene. Du må pare telefonen din på nytt og gjenopprette eventuelle tidligere valgte innstillinger.
- Trykk på Innstillinger på kjøretøyets SYNC-skjerm.
- Velg Generelt.
- Trykk på rullefeltet eller sveip vertikalt til du ser Hovednullstilling.
- Trykk på Master Reset. En melding som bekrefter at alle systeminnstillinger vil bli slettet og tilbakestilt til fabrikkinnstillinger vises.
- Velg Fortsett. En melding om tilbakestilling til fabrikkinnstillinger vises, systemet slås av og skjermen blir tom. Det kan ta noen minutter for systemet å tilbakestille og gjenoppta normal drift.
- Sørg for at velkomstanimasjonen vises etter at tilbakestillingen er fullført.
- Utfør en nøkkelsyklus.
- Slå av kjøretøyet.
- Åpne førerdøren og lås døren.
- Lukk førerdøren.
- Vent to minutter og sørg for at radiodisplayet slår seg helt av.
- Start kjøretøyet på nytt.
- Sørg for at velkomstanimasjonen vises.
- Vent til startskjermen vises.
- Sett inn USB-driveren og start oppdateringen på nytt.
Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet, kontakt Ford-forhandleren for å få hjelp.
Hva gjør jeg hvis jeg får en feilmelding om tom for plass/dårlig installasjonsfil når jeg oppdaterer SYNC?
Hvis du får en feilmelding om tom for plass/dårlig installasjonsfil når du prøver å oppdatere SYNC-programvaren, følg feilsøkingstipsene nedenfor:
- Utfør en hovedtilbakestilling. Sørg for å la hovedtilbakestillingen fullføres.
Merk: En SYNC hovedtilbakestilling returnerer systemet til fabrikkinnstillingene. Du må pare telefonen din på nytt og gjenopprette eventuelle tidligere valgte innstillinger.
- Trykk på Innstillinger på kjøretøyets SYNC-skjerm.
- Velg Generelt.
- Trykk på rullefeltet eller sveip vertikalt til du ser Hovednullstilling.
- Trykk på Master Reset. En melding som bekrefter at alle systeminnstillinger vil bli slettet og tilbakestilt til fabrikkinnstillinger vises.
- Velg Fortsett. En «Tilbakestilling til fabrikkstandard»-melding vises, systemet slås av og skjermen blir tom. Det kan ta noen minutter for systemet å tilbakestille og gjenoppta normal drift.
- Sørg for at velkomstanimasjonen vises etter at tilbakestillingen er fullført.
- Utfør en nøkkelsyklus.
- Slå av kjøretøyet.
- Åpne førerdøren og lås døren.
- Lukk førerdøren.
- Vent to minutter og sørg for at radiodisplayet slår seg helt av.
- Start kjøretøyet på nytt.
- Sørg for at velkomstanimasjonen vises.
- Vent til startskjermen vises.
- Sett inn USB-driveren og start oppdateringen på nytt.
Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet, kontakt Ford-forhandleren for å få hjelp.
Hva gjør jeg hvis Android Auto™** ikke vises etter oppdatering av SYNC 3?
Hvis du opplever problemer med Android Auto etter å ha utført en SYNC 3-oppdatering, følg feilsøkingstipsene nedenfor:
- Utfør en hovedtilbakestilling. Sørg for å la hovedtilbakestillingen fullføres.
Merk: En SYNC hovedtilbakestilling returnerer systemet til fabrikkinnstillingene. Du må pare telefonen din på nytt og gjenopprette eventuelle tidligere valgte innstillinger.
- Trykk på Innstillinger på kjøretøyets SYNC-skjerm.
- Velg Generelt.
- Trykk på rullefeltet eller sveip vertikalt til du ser Hovednullstilling.
- Trykk på Master Reset. En melding som bekrefter at alle systeminnstillinger vil bli slettet og tilbakestilt til fabrikkinnstillinger vises.
- Velg Fortsett. En «Tilbakestilling til fabrikkstandard»-melding vises, systemet slås av og skjermen blir tom. Det kan ta noen minutter for systemet å tilbakestille og gjenoppta normal drift.
- Sørg for at velkomstanimasjonen vises etter at tilbakestillingen er fullført.
- Utfør en nøkkelsyklus.
- Slå av kjøretøyet.
- Åpne førerdøren og lås døren.
- Lukk førerdøren.
- Vent to minutter og sørg for at radiodisplayet slår seg helt av.
- Start kjøretøyet på nytt.
- Sørg for at velkomstanimasjonen vises.
- Vent til startskjermen vises.
- Sett inn USB-driveren og start oppdateringen på nytt.
Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet, kontakt Ford-forhandleren for å få hjelp.
Hva gjør jeg hvis jeg mottar en PKG_ERR03 mens jeg installerer en SYNC-oppdatering?
Denne feilen oppstår når en eller flere nedlastede filer ikke er fullstendig lastet ned eller er ødelagt. For å fikse dette problemet, følg feilsøkingstrinnene nedenfor:
- Slett alle nedlastede oppdateringsfiler fra USB-en og fra datamaskinen du bruker til å oppdatere SYNC.
- Last ned alle SYNC-oppdateringsfiler på nytt til datamaskinen din.
- Formater USB-en på nytt.
- Pakk ut filene og flytt dem til USB-en.
Når filene er pakket ut, vil du kunne bruke USB-en for å starte oppdateringsprosessen på nytt.
Hvis dette ikke løser problemet, kan du kontakte Ford kundeservice
Hva gjør jeg hvis .xml-filen mangler etter SYNC-oppdateringen?
Hvis du ikke mottar en .xml-fil og du må rapportere en vellykket oppdatering, kan du koble til et sterkt Wi-Fi-nettverk og søke manuelt etter oppdateringer. Dette får serverne våre til å gjennomgå kjøretøyets SYNC-system og verifisere om en oppdatering er tilgjengelig.
Slik søker du etter oppdateringer:
- Trykk på Innstillinger på SYNC-skjermen.
- Velg Generelt.
- Trykk på Automatiske oppdateringer.
- Trykk på Skann etter oppdatering nå. Denne oppdateringen vil lastes ned i en del og ta ca. 35 minutter.
Når oppdateringen er utført via Wi-Fi, vil våre poster oppdateres med den nye programvareversjonen som vises i kjøretøyet ditt.
Merk: Det kan ta noen dager før den nye versjonen gjenspeiles på nettstedet.
Du kan besøke en Ford-forhandler for å hjelpe deg med å rapportere en vellykket oppdatering på nettstedet. De kan kreve et gebyr for denne tjenesten fordi den ikke dekkes av garantien din.
Viktig: Hvis nettstedet ikke gjenspeiler den siste SYNC- eller navigasjonsoppdateringen din og fortsatt viser den eldre versjonen, vil dette ikke hindre deg i å motta neste oppdatering når den blir tilgjengelig.
Hvis dette ikke løser problemet, kan du kontakte Ford kundeservice
Tilleggsinformasjon
Hva gjør jeg hvis telefonen min ikke parer?
*Ikke kjør mens du er distrahert. Ikke bruk håndholdte enheter under kjøring, bruk stemmestyrte systemer når det er mulig. Enkelte funksjoner kan bli sperret når kjøretøyet settes i gir. Ikke alle funksjoner er kompatible med alle telefoner.
**Android Auto er et varemerke som tilhører Google LLC.