Hvordan feilsøker jeg USB-installerte problemer med SYNC®*-programvareoppdatering?
Kjøp FordBedriftskundeVarebiler og pickuper

Hvordan feilsøker jeg USB-installerte problemer med SYNC®*-programvareoppdatering?

Hvis du støter på en feil under installasjon av SYNC-programvareoppdateringen fra en USB-stasjon, også kjent som en flash- eller minnepinne, kontroller følgende:

  1. Påse at USB-driveren er riktig formatert til:
    • exFAT for SYNC 3.
    • FAT32 for tidligere versjoner av SYNC.
  2. Bekreft at du har fulgt trinnene på riktig måte for å hente filen til USB-driveren.
  3. Prøv å slette de nedlastede filene og last ned oppdateringen på nytt.

Merk: SYNC 4 og 4A er oppdatert med Wi-Fi -programvareoppdateringer og ikke bruker en USB-driver.

Feilsøking av programvareoppdateringer

Velg fra spørsmålene oppført under for ytterligere feilsøkingstips:

Hva gjør jeg hvis jeg får en minnefeil når jeg oppdaterer SYNC?

Når du setter inn USB-stasjonen i kjøretøyet for å installere SYNC-oppdateringen, kan det ta opptil fem minutter før installasjonen starter.

I dette tidsrommet vil ikke SYNC vise noen meldinger. Hvis du fjerner minnepinnen før du starter installasjonen viser SYNC en melding om minnefeil som mem_003.


Hvis du mottar en minnefeilmelding, må du starte installasjonen på nytt.

  1. Fjern minnepinnen.
  2. Utfør en hovednullstilling. 

    Merk: A SYNC-hovednullstilling returnerer systemet til fabrikkinnstillingene. Du må pare telefonen på nytt og gjenopprette eventuelle tidligere valgte innstillinger.
     
    1. Trykk på Innstillinger på kjøretøyets SYNC-skjerm.
    2. Velg Generelt.
    3. Trykk på rullefeltet eller sveip vertikalt til du ser Hovednullstilling.
    4. Trykk på Master Reset. En melding som bekrefter at alle systeminnstillinger vil bli slettet og tilbakestilt til fabrikkinnstillinger vises.
    5. Velg Fortsett. En melding om tilbakestilling til fabrikkinnstillinger vises, systemet slås av og skjermen blir tom. Det kan ta noen minutter for systemet å tilbakestille og gjenoppta normal drift.
  3. Utfør en nøkkelsyklus.
    1. Slå av kjøretøyet.
    2. Åpne førerdøren og lås døren.
    3. Lukk førerdøren.
    4. Vent to minutter og sørg for at radiodisplayet slår seg helt av.
    5. Start kjøretøyet på nytt.
  4. Sørg for at velkomstanimasjonen vises.
  5. Vent til startskjermen vises.
  6. Sett inn USB-driveren for å starte installasjonen. Ikke fjern USB-driveren før installasjonen er fullført.

Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet, kontakt Ford-forhandleren for å få hjelp.

Hva gjør jeg hvis jeg får feilmeldingen «Windows Error 0x80004005» når jeg oppdaterer SYNC?

Hvis du bruker en USB-driver til å oppdatere SYNC-programvaren, kan du motta en Windows-feil 0x80004005 -melding når filen ikke overføres til minnepinnen på riktig måte.

Hvis du ser denne feilen, slett de nedlastede filene og last dem ned på nytt. Hvis du fortsetter å motta feilen etter noen få forsøk, besøk Ford-forhandleren for å få hjelp.

Hva gjør jeg hvis jeg mottar en LST-utvinningsfeil når jeg oppdaterer SYNC?

Hvis du bruker en USB-stasjon til å oppdatere SYNC-programvaren, kan det hende du ser en LST-feilmelding hvis oppdateringen ikke ble pakket ut på riktig måte.

Du kan enten bruke:

  • Unarchiver-appen for å pakke ut filene på riktig måte.
  • Windows Utforsker (Filutforsker for Windows 10) for å pakke ut filene på riktig måte.

Kontakt din Ford-forhandler hvis du trenger ytterligere hjelp.

Hva gjør jeg hvis jeg mottar en installasjonsfeil INSTL-melding når jeg oppdaterer SYNC?

Hvis du får INSTL-installasjonsfeil når du prøver å oppdatere SYNC-programvaren med en USB, må du besøke Ford-forhandleren for å feilsøke problemet.

Dette problemet kan bare løses hos en forhandler.

Hva gjør jeg hvis stemmegjenkjenning ikke fungerer etter å ha utført en SYNC-oppdatering?

Hvis du opplever problemer med stemmegjenkjenning etter å ha utført en SYNC-oppdatering, følg feilsøkingstipsene nedenfor:

  1. Utfør en hovedtilbakestilling. Sørg for å la hovednullstillingen fullføres helt. 

    Merk: En SYNC hovednullstilling returnerer systemet til fabrikkinnstillingene. Du må pare telefonen din på nytt og gjenopprette eventuelle tidligere valgte innstillinger. 
     
    1. Trykk på Innstillinger på kjøretøyets SYNC-skjerm.
    2. Velg Generelt.
    3. Trykk på rullefeltet eller sveip vertikalt til du ser Hovednullstilling.
    4. Trykk på Master Reset. En melding som bekrefter at alle systeminnstillinger vil bli slettet og tilbakestilt til fabrikkinnstillinger vises.
    5. Velg Fortsett. En melding om tilbakestilling til fabrikkinnstillinger vises, systemet slås av og skjermen blir tom. Det kan ta noen minutter for systemet å tilbakestille og gjenoppta normal drift.
  2. Sørg for at velkomstanimasjonen vises etter at tilbakestillingen er fullført.
  3. Utfør en nøkkelsyklus.
    1. Slå av kjøretøyet.
    2. Åpne førerdøren og lås døren.
    3. Lukk førerdøren.
    4. Vent to minutter og sørg for at radiodisplayet slår seg helt av.
    5. Start kjøretøyet på nytt.
  4. Sørg for at velkomstanimasjonen vises.
  5. Vent til startskjermen vises.
  6. Sett inn USB-driveren og start oppdateringen på nytt.

Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet, kontakt Ford-forhandleren for å få hjelp.

Hva gjør jeg hvis jeg får en feilmelding om tom for plass/dårlig installasjonsfil når jeg oppdaterer SYNC?

Hvis du får en feilmelding om tom for plass/dårlig installasjonsfil når du prøver å oppdatere SYNC-programvaren, følg feilsøkingstipsene nedenfor:

  1. Utfør en hovedtilbakestilling. Sørg for å la hovedtilbakestillingen fullføres. 

    Merk: En SYNC hovedtilbakestilling returnerer systemet til fabrikkinnstillingene. Du må pare telefonen din på nytt og gjenopprette eventuelle tidligere valgte innstillinger.
     
    1. Trykk på Innstillinger på kjøretøyets SYNC-skjerm.
    2. Velg Generelt.
    3. Trykk på rullefeltet eller sveip vertikalt til du ser Hovednullstilling.
    4. Trykk på Master Reset. En melding som bekrefter at alle systeminnstillinger vil bli slettet og tilbakestilt til fabrikkinnstillinger vises.
    5. Velg Fortsett. En «Tilbakestilling til fabrikkstandard»-melding vises, systemet slås av og skjermen blir tom. Det kan ta noen minutter for systemet å tilbakestille og gjenoppta normal drift.
  2. Sørg for at velkomstanimasjonen vises etter at tilbakestillingen er fullført.
  3. Utfør en nøkkelsyklus.
    1. Slå av kjøretøyet.
    2. Åpne førerdøren og lås døren.
    3. Lukk førerdøren.
    4. Vent to minutter og sørg for at radiodisplayet slår seg helt av.
    5. Start kjøretøyet på nytt.
  4. Sørg for at velkomstanimasjonen vises.
  5. Vent til startskjermen vises.
  6. Sett inn USB-driveren og start oppdateringen på nytt.

Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet, kontakt Ford-forhandleren for å få hjelp.

Hva gjør jeg hvis Android Auto™** ikke vises etter oppdatering av SYNC 3?

Hvis du opplever problemer med Android Auto etter å ha utført en SYNC 3-oppdatering, følg feilsøkingstipsene nedenfor:

  1. Utfør en hovedtilbakestilling. Sørg for å la hovedtilbakestillingen fullføres. 

    Merk: En SYNC hovedtilbakestilling returnerer systemet til fabrikkinnstillingene. Du må pare telefonen din på nytt og gjenopprette eventuelle tidligere valgte innstillinger.
     
    1. Trykk på Innstillinger på kjøretøyets SYNC-skjerm.
    2. Velg Generelt.
    3. Trykk på rullefeltet eller sveip vertikalt til du ser Hovednullstilling.
    4. Trykk på Master Reset. En melding som bekrefter at alle systeminnstillinger vil bli slettet og tilbakestilt til fabrikkinnstillinger vises.
    5. Velg Fortsett. En «Tilbakestilling til fabrikkstandard»-melding vises, systemet slås av og skjermen blir tom. Det kan ta noen minutter for systemet å tilbakestille og gjenoppta normal drift.
  2. Sørg for at velkomstanimasjonen vises etter at tilbakestillingen er fullført.
  3. Utfør en nøkkelsyklus.
    1. Slå av kjøretøyet.
    2. Åpne førerdøren og lås døren.
    3. Lukk førerdøren.
    4. Vent to minutter og sørg for at radiodisplayet slår seg helt av.
    5. Start kjøretøyet på nytt.
  4. Sørg for at velkomstanimasjonen vises.
  5. Vent til startskjermen vises.
  6. Sett inn USB-driveren og start oppdateringen på nytt.

Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet, kontakt Ford-forhandleren for å få hjelp.

Hva gjør jeg hvis jeg mottar en PKG_ERR03 mens jeg installerer en SYNC-oppdatering?

Denne feilen oppstår når en eller flere nedlastede filer ikke er fullstendig lastet ned eller er ødelagt. For å fikse dette problemet, følg feilsøkingstrinnene nedenfor:

  1. Slett alle nedlastede oppdateringsfiler fra USB-en og fra datamaskinen du bruker til å oppdatere SYNC.
  2. Last ned alle SYNC-oppdateringsfiler på nytt til datamaskinen din.
  3. Formater USB-en på nytt.
  4. Pakk ut filene og flytt dem til USB-en.

Når filene er pakket ut, vil du kunne bruke USB-en for å starte oppdateringsprosessen på nytt.

Hvis dette ikke løser problemet, kan du kontakte Ford kundeservice 

Hva gjør jeg hvis .xml-filen mangler etter SYNC-oppdateringen?

Hvis du ikke mottar en .xml-fil og du må rapportere en vellykket oppdatering, kan du koble til et sterkt Wi-Fi-nettverk og søke manuelt etter oppdateringer. Dette får serverne våre til å gjennomgå kjøretøyets SYNC-system og verifisere om en oppdatering er tilgjengelig.

Slik søker du etter oppdateringer:

  1. Trykk på Innstillinger på SYNC-skjermen.
  2. Velg Generelt.
  3. Trykk på Automatiske oppdateringer.
  4. Trykk på Skann etter oppdatering nå. Denne oppdateringen vil lastes ned i en del og ta ca. 35 minutter.

Når oppdateringen er utført via Wi-Fi, vil våre poster oppdateres med den nye programvareversjonen som vises i kjøretøyet ditt.

Merk: Det kan ta noen dager før den nye versjonen gjenspeiles på nettstedet.

Du kan besøke en Ford-forhandler for å hjelpe deg med å rapportere en vellykket oppdatering på nettstedet. De kan kreve et gebyr for denne tjenesten fordi den ikke dekkes av garantien din.

Viktig: Hvis nettstedet ikke gjenspeiler den siste SYNC- eller navigasjonsoppdateringen din og fortsatt viser den eldre versjonen, vil dette ikke hindre deg i å motta neste oppdatering når den blir tilgjengelig.

Hvis dette ikke løser problemet, kan du kontakte Ford kundeservice 

Tilleggsinformasjon

Hva gjør jeg hvis telefonen min ikke parer?


*Ikke kjør mens du er distrahert. Ikke bruk håndholdte enheter under kjøring, bruk stemmestyrte systemer når det er mulig. Enkelte funksjoner kan bli sperret når kjøretøyet settes i gir. Ikke alle funksjoner er kompatible med alle telefoner.

**Android Auto er et varemerke som tilhører Google LLC.

 

Ford.no bruker informasjonskapsler og lignende teknologier på dette nettstedet for å forbedre nettopplevelsen din og for å vise deg skreddersydd reklame.

Du kan administrere informasjonskapsler når som helst på Administrer innstillinger for informasjonskapsler-siden, men dette kan begrense eller forhindre bruk av bestemte funksjoner på nettstedet.