Hvordan aktiverer jeg kjøretøyets modem med FordPass®*?
For å koble til FordPass® Connect-modemet, legg kjøretøyet til i FordPass og fullfør aktiveringen på hovedskjermen ved å følge trinnene nedenfor.
Før du begynner, må følgende forutsetninger være oppfylt:
- Kjøretøyet må være utstyrt med innebygd FordPass Connect-modem.
- Kjøretøyet ditt må være lagt til i FordPass.
- Enheten din har et sterkt mobilsignal.
- Kjøretøyet ditt er i et åpent område.
- Kundetilkoblingsinnstillingene dine er slått på.
Kobler til FordPass Connect
Velg rullegardinmenyen som viser din nåværende FordPass-Opplevelse for trinn for å aktivere eller koble til FordPass Connect-modemet.
FordPass 5.X Opplevelse
Slik kobler du til kjøretøyet ditt:
- Gå inn og slå på kjøretøyet ditt.
- Sørg for at kjøretøyet er på og parkert i et trygt område.
- Bekreft at tilkoblingsinnstillingene er aktivert i kjøretøyet ditt.
- Åpne FordPass-appen.
-
Velg Koble til kjøretøy.
Merk: Hvis kjøretøyet er utstyrt med FordPass Connect-modemet og flisen Koble til kjøretøy ikke vises, kontakt oss via Konto > Kontakt hjelp.
- Trykk på Jeg har startet kjøretøyet mitt.
-
Les og godta ledeteksten på kjøretøyskjermen.
Merk: Det kan ta opptil to minutter før tilkoblingen er fullført. Hvis du ikke ser en melding på skjermen i kjøretøyet, gå til emnet Melding for kjøretøyaktivering mangler for trinn.
- Trykk på Sjekk tilkoblingsstatus når du godtar forespørselen i kjøretøyet.
FordPass vil dirigere deg tilbake til kjøretøyskjermen, og fjernkommandoene (hvis tilgjengelig) skal vises under kjøretøybildet ditt.
FordPass 4.X Opplevelse
Slik aktiverer du FordPass Connect-modemet:
- Åpne FordPass-appen.
- Velg skjermen Hjem.
- Trykk på Aktiver kjøretøy.
Merk: Hvis kjøretøyet er utstyrt med FordPass Connect-modemet og tasten Aktiver kjøretøy ikke vises, kontakt oss via Konto > Hjelp.
- Gå inn og start kjøretøyet ditt.
- La girspaken stå i Parkering, og hold motoren i gang. En melding skal vises på kjøretøyets skjerm.
-
Godta popup-meldingen med aktiveringsbekreftelse.
Merk: Hvis du ikke ser en melding på skjermen i kjøretøyet, gå til emnet Melding for kjøretøyaktivering mangler for trinn.
- Oppdater skjermen Hjem i FordPass ved å sveipe ned på enhetsskjermen.
Fjernkommandoene skal vises under bilbildet ditt.
Tips hvis du ikke kan aktivere
- Hvis du mottar en «Funksjon ikke tilgjengelig for flåtekjøretøy»-melding, kontakt oss via Konto > Hjelp for ytterligere hjelp.
- Hvis du opplever problemer med aktiveringen, prøv emnet Feilsøking av aktiveringstilgang venter.
- Hvis du hadde fjernkontroller før og byttet enhet eller mistet telefonen, kan du se følgende for gode fremgangsmåter:
- For mistede eller stjålne enheter, gå til emnet Jeg mistet enheten og FordPass er fremdeles aktiv.
- For nye enheter, gå til emnet Jeg har en ny enhet og vil legge til FordPass .
- Hvis feilsøkingen ikke lykkes, kontakt oss via Konto > Hjelp for ytterligere hjelp.
Ytterligere feilsøkingsalternativer
Hvis du opplever andre problemer, kan du gå til FordPass-feilsøking emnemappen for ytterligere støtte.
Tilleggsinformasjon
Hvordan fjernstarter jeg med FordPass?
*FordPass Appen er kompatibel med utvalgte smarttelefonplattformer og tilgjengelig via nedlasting. Datakostnader kan påløpe.